Tommy Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Nu är det dags att få till ett värmeskydd över avgasrör och dämpare på ssidan av 7:an. Finns det färdigt att köpa eller har ni gjort skydden själva? Vilket material? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Jag har sett en som gjort ett av en smutstvättkorg. dom finns i rostfritt på hornbasch ( eller hur fan det stavas) Jag har själv kikat på dem Lev väl Michael W SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stesun Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Visar inte boken ett exempel på någon som gjort värmeskyddet av trumman från en gammal tvättmaskin? Vidare snyggt blir det kanske inte, men väldigt locost. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Sitter väldigt snygga :thumbup: på Scania lastbilar med uppdraget avgasrör, fråga Arrowsmith !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 måste man ha det då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 måste man ha det då? det beror på vilken sida det sitter på. Sitter det på förarsidan så kanske man ska ha det så man inte bränner sig själv vid i/ur stigning. Sitter det på passagerarsidan...*ptjaaaa*...inte har jag nått :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Sitter väldigt snygga :thumbup: på Scania lastbilar med uppdraget avgasrör, fråga Arrowsmith !!! Jodå det var snygga bitar... Har man de kontakterna som Heralue har så är det ju billigt med :lol: :whistling: (lägg upp en bild om du har någon) Själv satte jag ett skydd över katalysatorn, för den blir ju as-varm att lägga smalbenet på när man lutar sej över motorrummet. Jag gjorde en ytterst provisorisk kanonful värme sköld att ha där "tills vidare". det kommer att smidas dit nya bitar där ca: 1 timme efter jag fått bilen besiktigad och godkänd av svensk bil bekämpning ändå............ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 måste man ha det då? Jag har inget värmeskydd...man lär sig efter att ha "känt" efter en gång.... :icon_angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 måste man ha det då? Jag har inget värmeskydd...man lär sig efter att ha "känt" efter en gång.... :icon_angry: En variant på "Bränt barn skyr elden" :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 (edited) enligt önskemål ! (obs !! för stunden EJ monterad på min MikeySeven) Edited February 12, 2005 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 måste man ha det då? det beror på vilken sida det sitter på. Sitter det på förarsidan så kanske man ska ha det så man inte bränner sig själv vid i/ur stigning. Sitter det på passagerarsidan...*ptjaaaa*...inte har jag nått :twisted: Jag resonerar lite tvärtom, sitter det på förarsidan så kvittar det lika, själv kan mna ju hålla fötterna i styr, de som skall åka i högerholken har inte altid samma koll.... Men jag har röret på höger sida, utan skydd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Hej nu när jag byggde nytt av gassystem passade jag på att sätta dit en värme plåt,så kaske man slipper skrika åt ungarna att dom ska vara försiktiga varje gång dom kliver ur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts