drzero Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 är det någon som vet om det finns några bakhjulsdrivna mitsubischimodeller som har 2.0 doch (Galant GTI) motor eller om man får göra en adapter till annan växellåda :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Känns som om 3000 GT skulle kunna vara bakhjulsdriven, men jag är inte säker... skulle nog dessutom bli ganska dyrt att hitta en låda till en sådan. Edit: http://www.powerpro2000.com/lb_mitsubishi.htm här hittar du några "RWD" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BoA Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Känns som om 3000 GT skulle kunna vara bakhjulsdriven, men jag är inte säker... skulle nog dessutom bli ganska dyrt att hitta en låda till en sådan.Edit: http://www.powerpro2000.com/lb_mitsubishi.htm här hittar du några "RWD" 3000 GT är 4WD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
esa Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Dodge Stealth är i princip samma bil som 3000 gt den finns som framhjulsdriven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Känns som om 3000 GT skulle kunna vara bakhjulsdriven, men jag är inte säker... skulle nog dessutom bli ganska dyrt att hitta en låda till en sådan.Edit: http://www.powerpro2000.com/lb_mitsubishi.htm här hittar du några "RWD" 3000 GT är 4WD fan va lurad jag blev, står ju RWD :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan76 Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 3000 gt vr4 är dubbel turbo sexa och 4wd .Den fanns även som en snikversion med en vanlig sexa och framhjulsdriven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan76 Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 är det någon som vet om det finns några bakhjulsdrivna mitsubischimodellersom har 2.0 doch (Galant GTI) motor eller om man får göra en adapter till annan växellåda :( Starion är bakhjulsdriven ,men de finns ju inte så många sådana. Försök att få tag på motor och låda från en sådan ,den turbo motor kan man få en hel del effekt ur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drzero Posted January 25, 2005 Author Share Posted January 25, 2005 fick just reda på att l300 lådan passar måste bara försöka få reda på utväxlingen :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Jag kollade under huven på en Galant igår och för mig tyckte jag att det såg ut som om motorn sitter "felvänd" jämfört med de flesta vanliga framhjulsdrivna bilar - borde därför finnas risk för att motorn har omvänd rotation vilket innebär att man måste hitta en växellåda/bakaxel som fungerar för en sådan motor... Är det någon som har någon bra bild över motorrummet på tilltänkta donator så det är lättare att avgöra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drzero Posted January 25, 2005 Author Share Posted January 25, 2005 det stämmer det då gick ju inte det attans jag som trodde jag hittat en schyst doch motor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 >>drzero Helt kört är det inte - men det kräver ju lite "special-prylar". Håller du dig till Lexus-delar rakt igenom (växellåda o bakaxel) går det säkert fin-fint... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Finns det inte L200 (Pickup) som är 2WD bakhjulsdrivna. L200 4WD finns det ju mänger av kanske går att använda ochså om man bygger om lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts