Jump to content

Tank


Leffe

Recommended Posts

HEj!

Är det någon som har använt ejeepdunkar som tank eller?

Och är det någon som vet om det finnes 15 lit dunkar då det blir lagom med bränsle.

Jag har nämligen tänkt att ha 2st en per sida och koppla i hopde med en catch tank bakom diffen.

eller é jag ute och cyklar nu. Kom med för slag för jag vill inte ha en vanlig 7;a tank och jag bygger en MK Indy med delad axel

mvh Leffe

Link to comment
Share on other sites

HEj!

Är det någon som har använt ejeepdunkar som tank eller?

Och är det någon som vet om det finnes 15 lit dunkar då det blir lagom med bränsle.

Jag har nämligen tänkt att ha 2st en per sida och koppla i hopde med en catch tank bakom diffen.

eller é jag ute och cyklar nu. Kom med för slag för jag vill inte ha en vanlig 7;a tank och jag bygger en MK Indy med delad axel

mvh Leffe

Den lösningen finns redan och verkar funka... skall se om jag hittar länk och info om detta !

Tror att killen heter Staffan om jag inte mins fel... Hans hemsida på ett Volvobaserat bygge finns inte kvar ..

Link to comment
Share on other sites

Jodå, hans hemsida finns kvar. Kanske var till fälligt nere eller något.

http://www.mhk.lu.se/home/staffanl/

Bilder på tanken finns bland annat att se om man klickar på 2003-02-09. Finns säkert ännu bättre bilder längre ner.

Såg hans bil på Vallåkra i somras föresten, ett riktigt snyggt bygge.

Link to comment
Share on other sites

Jodå, hans hemsida finns kvar. Kanske var till fälligt nere eller något.

http://www.mhk.lu.se/home/staffanl/

Bilder på tanken finns bland annat att se om man klickar på 2003-02-09. Finns säkert ännu bättre bilder längre ner.

Såg hans bil på Vallåkra i somras föresten, ett riktigt snyggt bygge.

Jag kom inte in på sidan ...men det kanske är något igen med mitt "Felia-Abonemang " ;)

Finns Staffan med oss här på forumet ?

Link to comment
Share on other sites

Hmm.

Min tanke var att lägga ned dunken så det blir en lägre tyngdpunkt än så,fast kanske inte för jag vill lägga dunkarna ovan på diffen. och sedan via rör ned till caTCH TANKEN SOM BLIR BAKOM DIFFEN. DET BLIR LITE MER ATT MAN CENTRERA (kom vist åt caps lock) in mot mitten med vikten. och tror ni att det finnes 15 lit dunkar jag har sett 10 lit men det blir lite lite med sopp.

Link to comment
Share on other sites

Nå´n stans bland de grå cellerna under håret så finns ett minne av en sjua med cromade jeepdunkar som tank...faan vet om dom inte var monterade på utsidan bak...jag kan ha fel där :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Nå´n stans bland de grå cellerna under håret så finns ett minne av en sjua med cromade jeepdunkar som tank...faan vet om dom inte var monterade på utsidan bak...jag kan ha fel där :icon_oops:

Urgghhh...

Det lät inte fint ! :blink:

Link to comment
Share on other sites

två tioliters tankar är nog ok. Jag grundar detta på att de flesta köpetankar är på strax över 20 l. De flesta rymmer vad jag kan minnas mellan 23 -25 l.

Med din stora motor kan det i och för sig vara lite men soppa väger och det är gott om tappstationer i vårt land.

Lev väl

Michael W

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ett alternativ till jeepdunkar kan vara tank till utombordsmotor för båt, finns från ca 8-10 liter och upp till 30 liter nånstans.

Själv har jag ett par 13 liter liggande nånstans i garaget, de har ju redan dragning för sugslang och ofta tankmätare i de större iallafall.

Link to comment
Share on other sites

Jeepdunkar tror jag är en del som användt, sett ett par byggen med sådana, bland annat Staffans. Själv hade jag tänkt att köra på utombordar tank, smidigt och enkelt verkar det som och vi har ett antal sådana ute på landstället, var någon på Tullinge som körde med en sådan, kommer dock inte ihåg vad det var för bil...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...