Jump to content

Första turen 2005


Daffe

Recommended Posts

I söndags när solen stod som högst, termometern visade 5 plusgrader. Då kunde jag inte hålla mig längre, utan rullade ut bilen och tog en uppfriskande tur på ca 3mil kanonskönt :)

Link to comment
Share on other sites

Isbjörn........ :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

I vår vattenskidklubb fanns en nisse som år efter år skulle vara "först på sjön". Så fort isen började brytas upp så slängde han i båten och tog en tur: typ +2 i luften och +1 i vattnet. Men först var han!

Vi kanske får ett liknande race hos oss.... :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Jocke "zaphod" och jag körde ju en liten vända på byn den 16 dec. och det är verkligen uppfriskande

om man är lite varm och trött innan eller något sådant :blink: :blink:

det var vantar på som gällde och hjälm med visiret nere....det var iallafall +grader

ute men bara en eller ett par..... Man vaknar ju till det är ett som är säkert.......

Se´n beror det ju på hur fort man kör med....

men i samhället håller man ju hastigheten !

eller hur zaphod

Link to comment
Share on other sites

Såg en sjua som stog vid besiktningen för någon v sedan... Han som körde såg inte så pigg ut :) inte bilen heller för den delen...

Vill också ut och köra...

Edited by Marcus a
Link to comment
Share on other sites

Vill också ut och köra...

Då man ser snöskoteråkare som busåker å det grövsta i minus 20° så känns det ju inte som att det borde vara omöjligt att klä sig rätt för att åka öppen bil vid samma gradtal. En skoter med (mer än) 100 häst kan ju röra på sig rätt bra om föraren vill.

Å andra sidan kanske jag bör vänta med att ha åsikter om vid vilket gradtal man kan köra bil tills jag har en öppen bil att köra. :D

/s-o -- fick sms om att motorn ska vara på gång hos bussgods idag!

Link to comment
Share on other sites

Vill också ut och köra...

Då man ser snöskoteråkare som busåker å det grövsta i minus 20° så känns det ju inte som att det borde vara omöjligt att klä sig rätt för att åka öppen bil vid samma gradtal. En skoter med (mer än) 100 häst kan ju röra på sig rätt bra om föraren vill.

Å andra sidan kanske jag bör vänta med att ha åsikter om vid vilket gradtal man kan köra bil tills jag har en öppen bil att köra. :D

/s-o -- fick sms om att motorn ska vara på gång hos bussgods idag!

Vad för motor är det du har på gång? En audimotor kanske? Eller har du ändrat dina planer?

Link to comment
Share on other sites

Vad för motor är det du har på gång? En audimotor kanske? Eller har du ändrat dina planer?

Jag hade ju hoppats att det skulle gå relativt enkelt att få dit en Golf GTI-motor på lådan/kåpan jag köpte av dig, men det skiljde mer än vad jag hade hoppats mellan stor och liten VAG-motor. Å andra sidan verkar överväxeln på en kompis 740 vara på gång att rasa, så jag får nog användning för de bitarna i alla fall. Det var riktigt kul att se hur han reagerade när jag sa "Jo, men en sån har jag nog liggande hemma". :D

Hur som helst så blev det en Swift GTI + jeeplåda i stället. Om nu bara budgeten hade låtit mig kombinera den här leksaken med någonting annat än havregrynsgröt de närmaste månaderna så hade jag slagit till direkt. :twisted:

Nåja. Havregrynsgröt är mat det också, så man vet aldrig ...

/s-o

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...