iceman Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 (edited) Har en gammal IPAQ(3630) som är ganska värdelös som handdator, då den saknar externa portar(förutom IR) och kontakten till dockan. Är det någon som har nån bra lösning på hur man kan använda den som hastighetsmätare, RPM, mm Man borde ju kunna prata med den via IR, eller om man bygger dockan och använder seriekabel. Jag tänkte man kunde bygga enligt cykeldator-principen. Eller finns det inget vettigt att använda den till ?? Förslag välkommnas Edited November 29, 2004 by iceman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Navigator? Kanske inte till en lådbil, men till bruksbilen? Jag har samma "problem", har också en gammal 3630 men som inte orkar hålla strömmen längre men att sitta i bildocka går ju bra, synd bara att navigator programvaran är så dyr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iceman Posted November 29, 2004 Author Share Posted November 29, 2004 Inte tillräkligt med minne för att använda som navi tyvärr. bara 32MB och inga expansions-platser :-( Jag hade tänkt att använda displayen till något vettigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Egentligen skulle det ju inte vara några problem med något sådant, skaffa lite digitala givare, som sedan skickar datan via IR, och sedan ett program som tolkar den binära koden... låter nog mer kompicerat än det är... jag ska höra med min låssasfarsa om han har några idéer, då han har jobbat med dessa små luriga handdatorer och gjort larmcentraler av dem :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts