DIRAVI Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 http://locost7.info/files/engine/EngineWeights2000.htm Quote
Tommy Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 Det här var en bra lista! Skulle det inte sättas upp en tråd med vikt-lista på moterdelar här på forumet? Listan skulle passa in bra där ! Quote
Gripenland Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 Skulle det inte sättas upp en tråd med vikt-lista på moterdelar här på forumet? Jo, men det är nästan inga som skriver där :whip: Quote
DIRAVI Posted November 17, 2004 Author Posted November 17, 2004 Kanske många som har samma problem som jag, ingen pålitlig våg. sakerna inte särplockade, men det kanske finns en del som monterar ner i vinter ...... Quote
Gustav Sundberg Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Kanske många som har samma problem som jag, ingen pålitlig våg. sakerna inte särplockade, men det kanske finns en del som monterar ner i vinter ...... Precis. Jag har ingen våg att väga på. Hade jag en bra våg så kunde jag väga endel prylar som ännu inte är ihopskruvade. Quote
svinto Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Men herregud, vi ska väl inte direkt bygga nån rymdfärja... väg med badrumsvågen och skriv det så kan man ju få nån ide' iaf... Quote
Jocke E Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 (edited) Men herregud, vi ska väl inte direkt bygga nån rymdfärja... LOL :D :lol: :D Härligt med nån som har fötterna på jorden... Edited November 18, 2004 by Zaphod Quote
DIRAVI Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 När jag skriver att jag inte har någon lämplig våg så menar jag att jag inte har någon våg som *går* att använda. Jag har en hushållsvåg, som väger upp till fem Kg, och som jag inte vill ha oljespill på..... Quote
gka Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Det gäller att det man skall väga inte skymmer skalan på vågen också :) Quote
Eddy Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 (edited) Jag har ett besman "tror jag det heter" står i garaget. Ja har testat det och det väger hyfsat rätt, tror att det klarar ner till hekto. :thumbup: Men man måste ha en väl tränad biceps om man ska väga ett helt block ;) Kanske man ska börja väga in lite delar som ligger i hylla. :wohow: Eddy Edited November 18, 2004 by Eddy Quote
DIRAVI Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Funkar det inte med spaktalja istället för biceps? :icon_blink: Quote
Gustav Sundberg Posted November 19, 2004 Posted November 19, 2004 Men herregud, vi ska väl inte direkt bygga nån rymdfärja... väg med badrumsvågen och skriv det så kan man ju få nån ide' iaf... Näe det är sant. Men i tråden "Officiell viktlista" så dömdes nästan badrumsvågar ut pga dess onogranhet. Men visst kan jag väga saker på min badrumsvåg, inga problem! Sen kanske det säger sig självt att det inte går att väga saker under 5kg för att vågen inte är designad för det... Quote
DIRAVI Posted November 19, 2004 Author Posted November 19, 2004 Min fd. badrumsvåg hade en repeternogrannhet på över 10 kg på *saker* på drygt 100Kg. Jag kunde variera i vikt mer än 10 Kg på nån enstaka minut :-) Quote
Eddy Posted November 19, 2004 Posted November 19, 2004 Min fd. badrumsvåg hade en repeternogrannhet på över 10 kg på *saker* på drygt 100Kg.Jag kunde variera i vikt mer än 10 Kg på nån enstaka minut :-) Det där känner man till :D Men det kan vara bra om man vill bli på gott humör....då är det bara att kliva bakåt nå´ra cm. så tappar man 5-6-kg ;) Eddy :whistling: Quote
Recommended Posts