Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det här var en bra lista!

Skulle det inte sättas upp en tråd med vikt-lista på moterdelar här på forumet?

Listan skulle passa in bra där !

Posted
Skulle det inte sättas upp en tråd med vikt-lista på moterdelar här på forumet?

Jo, men det är nästan inga som skriver där :whip:

Posted

Kanske många som har samma problem som jag, ingen pålitlig våg. sakerna inte särplockade, men det kanske finns en del som monterar ner i vinter ......

Posted
Kanske många som har samma problem som jag, ingen pålitlig våg. sakerna inte särplockade, men det kanske finns en del som monterar ner i vinter ......

Precis.

Jag har ingen våg att väga på.

Hade jag en bra våg så kunde jag väga endel prylar som ännu inte är ihopskruvade.

Posted

Men herregud, vi ska väl inte direkt bygga nån rymdfärja... väg med badrumsvågen och skriv det så kan man ju få nån ide' iaf...

Posted (edited)
Men herregud, vi ska väl inte direkt bygga nån rymdfärja...

LOL :D :lol: :D

Härligt med nån som har fötterna på jorden...

Edited by Zaphod
Posted

När jag skriver att jag inte har någon lämplig våg så menar jag att jag inte har någon våg som *går* att använda.

Jag har en hushållsvåg, som väger upp till fem Kg, och som jag inte vill ha oljespill på.....

Posted

Det gäller att det man skall väga inte skymmer skalan på vågen också :)

Posted (edited)

Jag har ett besman "tror jag det heter" står i garaget. Ja har testat det och det väger hyfsat rätt, tror att det klarar ner till hekto. :thumbup: Men man måste ha en väl tränad biceps om man ska väga ett helt block ;) Kanske man ska börja väga in lite delar som ligger i hylla. :wohow:

Eddy

Edited by Eddy
Posted
Men herregud, vi ska väl inte direkt bygga nån rymdfärja... väg med badrumsvågen och skriv det så kan man ju få nån ide' iaf...

Näe det är sant.

Men i tråden "Officiell viktlista" så dömdes nästan badrumsvågar ut pga dess onogranhet.

Men visst kan jag väga saker på min badrumsvåg, inga problem!

Sen kanske det säger sig självt att det inte går att väga saker under 5kg för att vågen inte är designad för det...

Posted

Min fd. badrumsvåg hade en repeternogrannhet på över 10 kg på *saker* på drygt 100Kg.

Jag kunde variera i vikt mer än 10 Kg på nån enstaka minut :-)

Posted
Min fd. badrumsvåg hade en repeternogrannhet på över 10 kg på *saker* på drygt 100Kg.

Jag kunde variera i vikt mer än 10 Kg på nån enstaka minut :-)

Det där känner man till :D Men det kan vara bra om man vill bli på gott humör....då är det bara att kliva bakåt nå´ra cm. så tappar man 5-6-kg ;)

Eddy :whistling: