Jörgen Posted November 8, 2021 Share Posted November 8, 2021 Säljer nu min roterande ramjigg till mitt eget Mcsorley 7+4 ,det kan givetvis användas till andra ramar. Där du lägger i dina kapade rör ,25x25mm , är svetsade på jiggen men det går att skära loss och flytta där du själv vill ha dom eller tillverka fler om du behöver. Har stått i min kompis lada i 12 år nu så ytrost finnes men satte ihop den i helgen och den fungerar fint. Alla rör där du kan sätta fästen är inom 3/100 mm, byggde jiggen med lasermätare, när min egen tig-svetsade ram var helt färdigsvetsad så kom det spännande ,, att se om den kom ur jiggen utan att ha slagit sig men den var helt perfekt och kunde lyftas i och ur lättvindigt. Den väger totalt ca 100 kg och får plats på en vanlig kärra. Priset är 1500 kr och det är vad jag la ut på enbart matrialet 2007 ,är inte prutbart utan annars får en god vän jiggen i annat syfte, Finns i trollhätttan och bara att höra av sig. Mvh jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted December 7, 2021 Author Share Posted December 7, 2021 såld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts