pepsi Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 ;) Är det någon som bygger med Mc motor , Önskar bli vid lite bilder på motor utrymmet samt villken typ av back växel Ni använder. Har läst om West field med dubbla cardaner ????? i Roadsters Katalog låter VÄLDIGT lustigt. En sak till behöver man torr sump pga av motor höjden som de oxå påstår ? Quote
Gripenland Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 ;) Är det någon som bygger med Mc motor , Önskar bli vid lite bilder på motor utrymmet samt villken typ av back växel Ni använder. Har läst om West field med dubbla cardaner ????? i Roadsters Katalog låter VÄLDIGT lustigt. En sak till behöver man torr sump pga av motor höjden som de oxå påstår ? Ja vi är flera som bygger med mc motor :) Gör en sökning på forumet! Personligen kommer jag inte att använda någon backväxel pga pris och vikt, utan en elmotor som driver bilen bakåt. Gör en sökning på forumet så hittar du mer info. Dubbla kardaner betyder att en kardan går mellan motor och backväxel (som sitter i tunneln), den andra kardanen går från backväxel till diffen. Torrsump är bra men det brukar gå att klara sig med ett ombyggt oljetråg. Vilken motor åsyftas? Till Hayabusan finns ett flertal bafflade våtsumpar att köpa som även sänker totalhöden på motorn. MVH Mattias Quote
Jussi Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Hej, kolla den här sidan.. här finns lite info om vilka delar du behöver m.m BikeTransplant :thumbup: Quote
pepsi Posted November 11, 2004 Author Posted November 11, 2004 ;) Är det någon som bygger med Mc motor , Önskar bli vid lite bilder på motor utrymmet samt villken typ av back växel Ni använder. Har läst om West field med dubbla cardaner ????? i Roadsters Katalog låter VÄLDIGT lustigt. En sak till behöver man torr sump pga av motor höjden som de oxå påstår ? Ja vi är flera som bygger med mc motor :) Gör en sökning på forumet! Personligen kommer jag inte att använda någon backväxel pga pris och vikt, utan en elmotor som driver bilen bakåt. Gör en sökning på forumet så hittar du mer info. Dubbla kardaner betyder att en kardan går mellan motor och backväxel (som sitter i tunneln), den andra kardanen går från backväxel till diffen. Torrsump är bra men det brukar gå att klara sig med ett ombyggt oljetråg. Vilken motor åsyftas? Till Hayabusan finns ett flertal bafflade våtsumpar att köpa som även sänker totalhöden på motorn. MVH Mattias Kul med snabba svar . Motorn som planernas är antingen en Haya. Vet Ni något om denna quife back växel , pris etc Quote
BoA Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Välkommen...... Jag byggar själv med R1 motor (Hayabusa är för dyr, tycker jag) Jag tänker oxå köra med elmotor som bak. Westfield har en bak växel til £ 863 :icon_blink: http://www.westfield-sportscars.co.uk/shop..._ID=77&P_ID=269 och quaife kostar tydligen £595 http://www.quaife.co.uk/catalogue/page57.htm Och här finns lite bilde roch info på detta med att få motorn dit : http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread...d.php?tid=19045 Och du hittar oxå mycket bra info i min tråd "motor och plats" här på forummet. Lycka till Quote
Gripenland Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 (edited) BoA, är dom priserna inklusive engelsk moms (VAT=17.5%) ? Edited November 11, 2004 by Gripenland Quote
Jussi Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 £595 är utan moms, den kostar ca 10.000 levererad i sverige från quaife direkt.. Quote
BoA Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 (edited) BoA, är dom priserna inklusive engelsk moms (VAT=17.5%) ? Westfield är incl VAT Quaife är utan. (£595*1,175=£699,13) Sen tilkommar frakt osv, men mina erfaringar säger att det inte brukar vära mycket dyrare från UK än i frakt från en del av Sverige till en annan :icon_oops: PS: De här bakväxlar kostar f*n mer än min motor :icon_angry: Edited November 11, 2004 by BoA Quote
pepsi Posted November 12, 2004 Author Posted November 12, 2004 BoA, är dom priserna inklusive engelsk moms (VAT=17.5%) ? Vad det inte du som köpte den halv färdiga på blocket ?? Fråga det ser onekligen trångt ut med vänster styrning och Mc motor, hur ligger det till någon bild på detta Quote
BoA Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 BoA, är dom priserna inklusive engelsk moms (VAT=17.5%) ? Vad det inte du som köpte den halv färdiga på blocket ?? Fråga det ser onekligen trångt ut med vänster styrning och Mc motor, hur ligger det till någon bild på detta Nej Jag köpte ett Luego Velocity kit och en lös motor. Jo vänster styrning och mc motor blir trångt, men det går. Bla Megablade här på forummet har gjort det. Jag har inte fåt motor eller styrning på plats än, men jag kan lägga upp lite bilder när det väl händer. Annars är du välkommen till at komme och ta en tit...... Quote
Thomas Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Ang.backväxlar skulle man kunna bygga om en startmotor??? eller ta ett backslag från en båtmotor......... eller titta på amerikanska sidor om transmission. Quote
BoA Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Ang.backväxlar skulle man kunna bygga om en startmotor???eller ta ett backslag från en båtmotor......... eller titta på amerikanska sidor om transmission. En ganske vanlig lösning är faktisk en startmotor med en krans på kardanen. Lätt och smidigt..... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.