Jocke E Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 http://www.ronart.co.uk/s/w152.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Jepp...skulle vara ljuvligt med en Jagga V12 i bilen...undrar vad priset är Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Jag tror jag skulle föredra BMW's 5 liter v12'a men annars är det ju ett kul project. (hmm, en BMW 750 börjar ju bli billig, särskilt med fel på insprutningen, men det går ju att fixa med MegaSquirt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Vill man ha V12 så finns det ju i stort sett bara BMW och Jaguar att välja mellan om man vill komma någorlunda billigt undan. Hur är jaguartolvan, har den block i lättmetall? Jag har bara kollat närmare på jaguars raka sexa från början på nittiotalet, och det var en riktigt stor klump med mängder av slangar, kablar och rör överallt. Jag kan tänka mig att tolvan inte har mindre sånt... Men det vore säkert en underbar maskin i en sjua om den inte väger för mycket :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Den är definitift för tung för en sjua. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 för en sjua , men inte för den som länken går till. Dessutom så måste man ju få upp vikten lite för antal hk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 BMW 12:or brukar stå på returbilen i Malmö 1500:- för en motor om man plockar loss själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 snuskigt billigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Ja, man får ju lite dumma ideer om en BMW12a med Megasquirt och lite annat kul i nån behändig förpackning..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts