Jump to content

Dd7 - Projekt Som Får Möras Något år


stigge

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jahapp, nu är det helt klart att jag inte kan få bilen färdig i år. Inte ens för en liten testrepa på höstkanten.

Tänker troligen emballera allt stående på sida i garaget i väntan på någon lämplig mekaniker som kan felsöka och reparera min strulande rygg.

Ska i alla fall inte sälja prylarna. Möjligen samla fler grejor, möjligen en Hayabusa-spis. I övrigt har jag faktiskt det mesta.

Köper nog något annat körbart i stället. Finns ju en del att välja på - och jag har inspekterat ett objekt som min budget nästan klarar av.

Vi får se. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Trist! Känner med dig. Du har kanske litet svårt att vara rädd om ryggen? Det verkade så i England i alla fall.

Ge dig själv ett år och se till att ryggen blir bra, bygg sen färdigt nästa sommar. :eclipsee_steering:

Link to comment
Share on other sites

Så där ja.

Om allt går som det ska (och inte som det brukar) så ämnar jag ratta hem ett nytt åk i afton.

Tog en titt i förrgår, bilen gick hyfsat och såg relativt välbyggd ut. För dyr egentligen - det är en chansning med dåliga odds med tanke på känslan man får om framtida prisutveckling.

Men ändå. Jag får åtminstone köra i sommar. Om det är något som inte håller måttet så finns det en komplett bil i delar att låna från i garaget.

Ingen optimal lösning att rusa iväg och tömma kontot fullständigt, fast när prognosen knappast talar för att få bilen färdigbyggd i år så var valet ganska enkelt.

Bilen då?

Pegasus.

Pinto (inte 16V som det stod i annonsen) med webrar som gurglar under locket, gick skapligt tycker jag. Möjligen testar jag Megasquirt som ligger färdigt i en låda.

Det blir förstås svårt att låta bli att kosta på den här "tillfälliga" kärran en massa pengar.

En omgång läckrare fälgar plus R-däck ligger på önskelistan. Och något annat än den gula färgen.

I första hand ska jag besiktiga, sedan plocka lite onödig vikt (stereo med tre-fyra högtalare, reservhjul och sånt) och putsa lite.

Och sladda runt så länge bensinpengarna räcker!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...