Toobb Posted April 12, 2021 Posted April 12, 2021 Hej! Har ni tips på en smidig oljesticka(och rör) som även går att använda i andra bilar än den är avsedd för 😀? Jag har Saab B235 där jag inte riktigt är nöjd med hur oljestickan tätat emot tråget, har någon form av Ford sticka idag. Ni som byggt med Saab motorer, hur har ni löst det? Jättetacksam för all input! MVH Tobias Quote
LUPUS Posted April 12, 2021 Posted April 12, 2021 (edited) orginal 9-5 ( tror jag det var ) , men tilltat fram den framför på ett 9000 insug . Men alla orginal borde fungera om det inte är väldigt trångt till huven Edited April 12, 2021 by LUPUS Quote
Jocke4U Posted April 12, 2021 Posted April 12, 2021 Hade en B204 och inga problem med varken plats eller tätning - körde original sticka Quote
Rikard Larsson Posted April 13, 2021 Posted April 13, 2021 B204 har jag med original oljesticka. Har kortat både ytterrör och stickan. Vill minnas att jag bytte packning i locket också då det mer kändes som bakelit än gummi. Men anslutning i tråget? Den sitter ju i blocket? Quote
Recommended Posts