Nelson Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 PĂ„ börjat bygge ! sen hur lĂ€nge det tar att bygga đ„ Det Ă€r en annan sak đ 1 Quote
Mikael Nordin Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Kul med fler Tiger bilar!!! Vilken bakvagn bygger denna pÄ? Vad vÀger bromsoken och e de för ventilerade skivor eller solida? FÀstens passar pÄ sierra spindlar? Med vÀnlig hÀlsning, Mikael Quote
kengren Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 VÀlkommen in i byggtrÀsket, hÄll oss övriga uppdaterade av din resa Quote
Nelson Posted April 5, 2020 Author Posted April 5, 2020 Fram sĂ„ Ă€r det ventilerade skivor och bak solida  oken fram vĂ€ger 1029gr och bak 1175gr det Ă€r dubbla kolvar fram och enkel bak , bak Ă€r oken klar för handbroms  köpte kit frĂ„n tigerracing i England synd bara att jag var sen att bestĂ€lla stolarna  för de stĂ„r hos intatrim i England och Ă€r nĂ€stan klaraâčïž Bakvagnen Ă€r frĂ„n sierra  detta kit bygger pĂ„ att man har Ford sierra som donator. Quote
Mikael Nordin Posted April 5, 2020 Posted April 5, 2020 Tackar för infon! Vad kostar sig detta kit?  Quote
Nelson Posted April 5, 2020 Author Posted April 5, 2020 Add Brake upgrade kit Tiger R6 - Cat - Sierra Reference:  705 Condition:  New product This is the front Tiger Brake upgrade kit for Tiger R6 - R10 - Aviator Cat - Print £ 432.00tax incl. https://www.tigerracing.com/shop/brakes/49-brake-upgrade-kit-tiger-r6-cat-sierra.html Quantity View larger Rear Disc Conversion Reference:  708 Condition:  New product Rear Disc Conversion  Print £ 471.59tax incl.https://www.tigerracing.com/shop/brakes/611-rear-disc-conversion.html  +Frakt  Men nu Àr det ingen idé att bestÀlla nÄtt hela England Àr stÀngt 1 Quote
martin_ts Posted June 5, 2020 Posted June 5, 2020 Kul med nytt bygge! Jag har likadana stolar som dig. En varning bara. NÀr man bestÀller dom med genomförning för bÀlten blir det vÀldigt lite material (tunn glasfiber) som hÄller nackstödet i sidorna. MÄnga som provsitter vill gÀrna ta tag i nackstödet som stöd nÀr dom sÀtter sig. Min gick rÀtt av och blev hÀngande i klÀdseln. DÄ sÄg jag att nackstödet bara hade kanske 15mmx2mm glasfiber det hÀngde i... Synd att dom inte har nÄgon förstÀrkning dÀr. Typ ett kolfiber rör eller nÄgot! Dom gick med pÄ att ÄtgÀrda förarsidan men inte passagerar sidan. SÄ den sviktar ganska bra om man lutar mot den. Synd för intatrim gör sjysta stolar annars. /Martin Quote
Nelson Posted June 5, 2020 Author Posted June 5, 2020 Hm bra dÄ ska jag  tÀnka pÄ det  .jag har sett inlÀgg att de kan gÄ sönder i sidan nÀr man kört bana men de var sÄ snygg sÄ jag kunde inte lÄta bli  jag fÄr vÀll laga nÀr de gÄr sönder. Quote
martin_ts Posted June 5, 2020 Posted June 5, 2020 Jag har kört nÄgra bankörningar och vÀger 115kg. Aldrig haft nÄgra sÄdana problem! Jag gillar mina skarpt trots detta med nackstödet. Vet man om det sÄ Àr det ju inga problem. Jag bestÀllde mina med stolsvÀrme:-) Quote
Recommended Posts