Nelson Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 På börjat bygge ! sen hur länge det tar att bygga 😥 Det är en annan sak 😁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Nordin Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 Kul med fler Tiger bilar!!! Vilken bakvagn bygger denna på? Vad väger bromsoken och e de för ventilerade skivor eller solida? Fästens passar på sierra spindlar? Med vänlig hälsning, Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 Välkommen in i byggträsket, håll oss övriga uppdaterade av din resa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nelson Posted April 5, 2020 Author Share Posted April 5, 2020 Fram så är det ventilerade skivor och bak solida oken fram väger 1029gr och bak 1175gr det är dubbla kolvar fram och enkel bak , bak är oken klar för handbroms köpte kit från tigerracing i England synd bara att jag var sen att beställa stolarna för de står hos intatrim i England och är nästan klara☹️ Bakvagnen är från sierra detta kit bygger på att man har Ford sierra som donator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Nordin Posted April 5, 2020 Share Posted April 5, 2020 Tackar för infon! Vad kostar sig detta kit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nelson Posted April 5, 2020 Author Share Posted April 5, 2020 Add Brake upgrade kit Tiger R6 - Cat - Sierra Reference: 705 Condition: New product This is the front Tiger Brake upgrade kit for Tiger R6 - R10 - Aviator Cat - Print £ 432.00tax incl. https://www.tigerracing.com/shop/brakes/49-brake-upgrade-kit-tiger-r6-cat-sierra.html Quantity View larger Rear Disc Conversion Reference: 708 Condition: New product Rear Disc Conversion Print £ 471.59tax incl.https://www.tigerracing.com/shop/brakes/611-rear-disc-conversion.html +Frakt Men nu är det ingen idé att beställa nått hela England är stängt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nelson Posted June 5, 2020 Author Share Posted June 5, 2020 Nu kom stolarna 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin_ts Posted June 5, 2020 Share Posted June 5, 2020 Kul med nytt bygge! Jag har likadana stolar som dig. En varning bara. När man beställer dom med genomförning för bälten blir det väldigt lite material (tunn glasfiber) som håller nackstödet i sidorna. Många som provsitter vill gärna ta tag i nackstödet som stöd när dom sätter sig. Min gick rätt av och blev hängande i klädseln. Då såg jag att nackstödet bara hade kanske 15mmx2mm glasfiber det hängde i... Synd att dom inte har någon förstärkning där. Typ ett kolfiber rör eller något! Dom gick med på att åtgärda förarsidan men inte passagerar sidan. Så den sviktar ganska bra om man lutar mot den. Synd för intatrim gör sjysta stolar annars. /Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nelson Posted June 5, 2020 Author Share Posted June 5, 2020 Hm bra då ska jag tänka på det .jag har sett inlägg att de kan gå sönder i sidan när man kört bana men de var så snygg så jag kunde inte låta bli jag får väll laga när de går sönder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin_ts Posted June 5, 2020 Share Posted June 5, 2020 Jag har kört några bankörningar och väger 115kg. Aldrig haft några sådana problem! Jag gillar mina skarpt trots detta med nackstödet. Vet man om det så är det ju inga problem. Jag beställde mina med stolsvärme:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts