Borken Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Hej Har köpt och sett filmen "a car is born" den med Sumo Cobran om nån har någon annan av filmerna i serien så är jag intresserad av att byta. H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Nope tyvärr, men jag väntar på att "How to build a rcingcar" ska finnas tillgänglig i nått format, det är ju då han bygger en westfield har jag för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 6, 2004 Author Share Posted October 6, 2004 aj fan var inte den ute än :-) Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Nej inte vad jag sett. Den serien gick på Discovery för 2 veckor sedan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Nej inte vad jag sett. Den serien gick på Discovery för 2 veckor sedan Var det inte den som gick i repris ca: kl 01-02.00 på nätterna? :icon_sleep: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Vet ej...den gick i september mellan 09.50 -> 10.30 på vardagarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Mark Evans har byggt cobra, westfield, flygplan, helikopter och renoverat en jaguar e-type bl.a. (inte dåligt av en vetrinär) :blink: De där olika serierna med de olika teman som jag nämnde ovan har gått om och om igen i bra över ett år nu på discovery channel. de borde vara inne på 4-5 varvet nu vid detta laget.... för när det sista avsnittet är slut så börjar de om från ruta ett på det första igen..... ladda videon eller dvd brännaren så kommer snart westfielden igen.. bara en tidsfråga.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Om någon kan tänka sig att överföra inspelningar till ett format som lämpar sig för överförning via internet, så är jag riktigt ordentligt intresserad, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Boys! Bosse på roadster har filmen (video) om någon är intresserad! A racecar is born Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Om någon kan tänka sig att överföra inspelningar till ett format som lämpar sig för överförning via internet, så är jag riktigt ordentligt intresserad, Mmm... ja me.. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 Om någon kan tänka sig att överföra inspelningar till ett format som lämpar sig för överförning via internet, så är jag riktigt ordentligt intresserad, Jag har utrustning för att digitalisera. Började för någon månad sedan men kom inte långt föränn jag upptäckte att jag inte hade någon serie komplett. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 Här är ett smakprov på kvalitén som jag kan åstakomma från VHS med inställningar som lämpar sig för att bränna en VideoCD att spela i DVD'n. Det borde få plats 3 st 30min avsnitt på en CD. Jag hade även tänkt redigera materialet så bygget/montering kommer för sig och racingutbildningen med Ian Forrest för sig. http://error.netilium.org/~mikael/bilder/03-4.mpg OBS! 24Mb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 (edited) Här är ett smakprov på kvalitén som jag kan åstakomma från VHS med inställningar som lämpar sig för att bränna en VideoCD att spela i DVD'n. Det borde få plats 3 st 30min avsnitt på en CD. Jag hade även tänkt redigera materialet så bygget/montering kommer för sig och racingutbildningen med Ian Forrest för sig.http://error.netilium.org/~mikael/bilder/03-4.mpg OBS! 24Mb Gott !!! :thumbup: lägg upp en lista på vad du saknar så "skrammlar" vi ihop en komplett dvd skiva av serien..... jag har en liknande samling som din med många avsnitt men ej komplett serie.......... och flera andra har nog liknande o kompletta samlingar kan jag tro.... kanske även någon som har DVD bännare till tv'n så du slipper VHS formatet att redigera från ?? vem vet... Edited October 7, 2004 by Arrowsmith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 lägg upp en lista på vad du saknar så "skrammlar" vi ihop en komplett dvd skiva av serien..... Kollade just igenom sammlingarna och "A Racingcar is Born" är komplett sånär på avsnitt #3 där Pedaler, Drivaxlar, Kardan och handbromsen monteras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 Om någon kan tänka sig att överföra inspelningar till ett format som lämpar sig för överförning via internet, så är jag riktigt ordentligt intresserad, Mmm... ja me.. :thumbup: Samma här ! :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 lägg upp en lista på vad du saknar så "skrammlar" vi ihop en komplett dvd skiva av serien..... Kollade just igenom sammlingarna och "A Racingcar is Born" är komplett sånär på avsnitt #3 där Pedaler, Drivaxlar, Kardan och handbromsen monteras. Det vore ju lysande om vi fick ihop detta på DVD.... men vi bör nog inte prata så högt om det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 Jag laddar gjärna hemm de avsnitt som finns, så om du har dem kan du ju medela mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 Jag laddar gjärna hemm de avsnitt som finns, så om du har dem kan du ju medela mig. ja ställer mig i kö.. :) eller så kan vi alla snubbla in i samma DC-hubb eller så.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 Eller bittorrent så sprider vi lasten mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 (edited) Jag laddar gjärna hemm de avsnitt som finns, så om du har dem kan du ju medela mig. ja ställer mig i kö.. :) eller så kan vi alla snubbla in i samma DC-hubb eller så.. :) Ja detta vore något ! kanske (biltokar.d2g.com)? Eller varför inte starta en egen Hubb? :whistling: Edited October 8, 2004 by Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Eller bittorrent så sprider vi lasten mer. det låter mycket bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Hej! Den finns att köpa på Westfields hemsida annars... http://www.westfield-sportscars.co.uk/shop...PageHistory=cat Tror denna adress fungerar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 9, 2004 Share Posted October 9, 2004 Jag laddar gjärna hemm de avsnitt som finns, så om du har dem kan du ju medela mig. ja ställer mig i kö.. :) eller så kan vi alla snubbla in i samma DC-hubb eller så.. :) Ja detta vore något ! kanske (biltokar.d2g.com)? Eller varför inte starta en egen Hubb? :whistling: låter bra i mina öron.... DC++ står ju ändå alltid på och tuggar..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 9, 2004 Share Posted October 9, 2004 Eller så kan vi alla snubbla in i samma DC-hubb eller så.. :) Ja detta vore något ! kanske (biltokar.d2g.com)? Eller varför inte starta en egen Hubb? :whistling: låter bra i mina öron.... DC++ står ju ändå alltid på och tuggar..... Jo det är samma här med DC++ .... har inte däremot satt mig in i Bittorrent .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 Kollade just igenom sammlingarna och "A Racingcar is Born" är komplett sånär på avsnitt #3 där Pedaler, Drivaxlar, Kardan och handbromsen monteras. Sådär. Nu är A Racingcar is born helt komplett. Nu behöver jag ha serverplats så ni kan ta del av materialet. (jag tänker inte använda min egen server då jag bara har 0,5Mbit) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 Error, du har ett PM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 Mmm.. ser fram imot dehära... bilporr i vintermörkret.. :) :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 Heja ZAPHOD med sitt super-fet-bred-band !!! :thumbup: :thumbup: den gossen vet hur man drar en fet lina !!!! eeeehhhh.... vänta nu...... :blink: :blink: jag menar - han har snabb uppkopplingshastighet i båda riktningarna..... :whistling: :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 LOL Inte för att jag vill skryta men... 100MB/s full duplex och 1GB i bandbredd är rätt trevligt :thumbup: att ha ibland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 LOLInte för att jag vill skryta men... 100MB/s full duplex och 1GB i bandbredd är rätt trevligt :thumbup: att ha ibland. fusk fusk fusk fusk..... jag vill också ha så :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 (edited) On någon är intresserade så har jag dem upplagda på en server (med gigabitanslutning och utan förbrukningsgräns :-) ) Tack till Error skicka mig ett PM Nu finns alla delar komplett med MD5-summor. Edited November 3, 2004 by DIRAVI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted November 14, 2004 Share Posted November 14, 2004 Tackar Citropaten för nedladdning av A Racecar........ Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 Finns det någon som har nå andra filmer/tv-serier som kan vara av intresse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 reoe jag har ca runt 1 gb med sevenfilmer.. men då är det iof en del som folk här har filmat på tullinge med däribland... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 reoe jag har ca runt 1 gb med sevenfilmer..men då är det iof en del som folk här har filmat på tullinge med däribland... Har du möjlighet att dela med dig av det materialet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 jodå.. men ingen stans att lägga det.. ordnar någon med plats på nätet så delar jag självklart med mig.. :) ( å nu när min HD med alla bilder blandannat på massor på sjuor förmodligen gett upp hoppet önskar jag att jag tankat upp dom tidigare... :icon_oops: hoppas att den går att rädda.. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 jodå.. men ingen stans att lägga det..ordnar någon med plats på nätet så delar jag självklart med mig.. :) ( å nu när min HD med alla bilder blandannat på massor på sjuor förmodligen gett upp hoppet önskar jag att jag tankat upp dom tidigare... :icon_oops: hoppas att den går att rädda.. ) Prata med Zaphod om utrymme! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 jodå.. men ingen stans att lägga det..ordnar någon med plats på nätet så delar jag självklart med mig.. :) ( å nu när min HD med alla bilder blandannat på massor på sjuor förmodligen gett upp hoppet önskar jag att jag tankat upp dom tidigare... :icon_oops: hoppas att den går att rädda.. ) Jag skickar ett pm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts