heralue Posted October 1, 2004 Share Posted October 1, 2004 Jag har dubbla Solex 40 ADDHE men ingång är ca Ø48 mm (se skiss) Hur stora skall trattarna vara ? FÖr 40 mm:s förgasare så är väl ingången ca 40 mm men här kommer ju följden isåfall bli att arean ökar efter tratten och då bli ju flödeshastigheten sänkt ! :( Jag tror att jag måste lägga en hylsa innaför tratten så att arean inte blir större, vad tror ni ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 1, 2004 Author Share Posted October 1, 2004 Här kommer ett foto också !!! /micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 1, 2004 Share Posted October 1, 2004 Försök få tag i trattar med av samma modell som webers original. d.v.s. med instick i förgasaren. då passar det ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Tjena jag har lånat ett par solex40 av en kompis och provat dom på min b23 på dom satt det plast trattar som hade instick iförgasarna.Trattarna på yttersta portarna var 3cm långa o dom yttre 6cm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Där du har 48mm skall det sitta en hylsa så diametern blir 37,5mm ..jag har nämligen 2 40addhe som jag har kikar på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 2, 2004 Author Share Posted October 2, 2004 Jag tackar och bockar thosan !!! Saken är biff :thumbup: /micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 var det du som skulle till Stefan.l. idag ang. trattar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 2, 2004 Author Share Posted October 2, 2004 stämmer !!, ringde honom ett antal gånger kring lunch men fick inte tag i honom, skall prova imorgon söndag. /micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Han var hos mig i eftermiddags. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 3, 2004 Author Share Posted October 3, 2004 Nu har jag mina trattar hemma !! :D Trevlig kille Stefan !! /micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts