Jump to content

CGH


DIRAVI

Recommended Posts

Ni som har bilar skulle ju kunna mäta upp era :)

(jag skulle vara taksam för lite statistik )

Om inte någon kan rota fram några internet länkar ( tror det finns å rejsa) så har jag det i någon bok om hur man gör.

Kräver våg + möjlighet att lyfta bilen upp på pallar/ domkrafter

till att börja med vore det intressant att bara veta hur den ligger i längs led ! jag gissa på 55 % fram när jag räkna på bromsarna med full tank var detta vettigt ??

Link to comment
Share on other sites

Ni som har bilar skulle ju kunna mäta upp era :)

(jag skulle vara taksam för lite  statistik )

Om inte någon kan rota fram några internet länkar  ( tror det finns å rejsa)  så har jag det i någon bok om hur man gör.

Kräver våg +  möjlighet att lyfta bilen upp på pallar/ domkrafter

till att börja med vore det intressant att bara veta hur den ligger i längs led ! jag gissa på 55 % fram  när jag räkna på bromsarna med full tank var detta vettigt ??

Jag tror att Jocke hade 50-50 om jag inte missminner mig på sin dala7a. :icon_blink:

Jocke kommer säkert att höra av sig och rätta mig om jag minns fel.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Hej Eddy!

Jag vet inte vad Jocke hade på sin Dala7 men det borde vara i stil med min, jag hade 50/50 exakt på kilot med mig i bilen. vi har väl ungefär samma vikt på vår tempel till kroppar ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. han skrev la "höjdmässigt" inte längdmässigt... :unsure:

jag vet att BMW har på vissa av sina mer extrema bilar "centerpunkten" eller vad man kallar den (50/50 fördelningen höjdmässigt) i höjd med centrumbulten på fälgarna !!! :blink: :blink:

blandannat så hade dom kardan gåendes ut i botten av växellådan och gick även in i botten av bakaxeln... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...