Jump to content

Letar spindelleder med rätt kona


Baalzamon

Recommended Posts

Någon som har tips på spindelleder med konmått 13mm? De som sitter original på saab og900 blir inte direkt enkla att använda, men det går väll i nödfall.

Just nu sitter jag och bläddrar på måfå på www.bildelar.net, och hittils har jag inte hittat någon alls med samma kona.

Link to comment
Share on other sites

Jo, om jag inte hittar några andra så får det bli originalen. Jag hoppas bara på att hitta några som har hålen åt rätt håll, eller ännu bättre vore det om man kunde hitta med gänga så man får lite inställningsmöjligheter.

Edit: Jag är fan dum i huvudet. Konmått 17.5mm skall det vara. Styrleden är det som har 13mm. Två timmars sökande borta, bara att börja om...

Edited by Baalzamon
Link to comment
Share on other sites

Hur funkar det egentligen med konmåttet som anges för spindelleder? Vad exakt är det som anges? Är det bredden på konan längst ner, eller vad kan det vara? Det är ju angivit i mm, inte i grader eller något annat som kan enge vinkeln på konan.

Hur som helst, spindelleden till saaben har 17,5mm enligt bildelar.net, och 17,25mm enligt Sidem som Leto tipsade om. Vad skall man gå efter? Kan man över huvud taget gå efter denna siffra, konan kanske har olika lutning på olika leder med samma konmått? Eller finns det ett standardvärde? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...