Leffe Posted June 6, 2019 Posted June 6, 2019 (edited) Kompressor supercharger Roots Compressor 1.0-2.2L blower AMR500 turbine booster. Är detta nått att sätta på en Ford blacktopp 2L helt omodifierad?Och vad för kammar skall man stoppa i ? Edited June 6, 2019 by Leffe felstavning Quote
Magoo Posted June 6, 2019 Posted June 6, 2019 Nu står det inte direkt vad målet är och som eftersträvas. Men lite elakt kan man säga att en roots är en varmluftspump. Skall det köras med moderata laddtryck så funkar den men skall det laddas på ordentligt då kanske kolla upp utbudet mer noggrant. 1 Quote
Leffe Posted June 6, 2019 Author Posted June 6, 2019 hej Magoo. det var detta som jag önskade svar på. så då går jag på en Eaton 45a som var tänkt, snublade på denna på Ebay nämligen. sattsar på ca 200hk Quote
Frena Posted June 7, 2019 Posted June 7, 2019 12 timmar sedan, Leffe sade: hej Magoo. det var detta som jag önskade svar på. så då går jag på en Eaton 45a som var tänkt, snublade på denna på Ebay nämligen. sattsar på ca 200hk Har du ingen byggtråd? Intresserad av att se hur du löser kompressorn 🙂 Quote
Leffe Posted June 7, 2019 Author Posted June 7, 2019 (edited) Hej Frena! Har varit med här på forumet sen andra veckan det blev till och byggt bilen sen 2004 å nu är jag nästan färdig gjort sfro2 å allt väntar bara på regbesiktningen;)! så det är väldigt långt mellan vare skruv dragning;)! Hoppas jag kan lägga upp lite bilder när jag har kommit i mål;)! Edited June 7, 2019 by Leffe rättstavning Quote
Recommended Posts