Marlboro-mannen Posted May 12, 2019 Share Posted May 12, 2019 Ok, har en c20xe i bokchassi som har ganska dålig markfrigång, befintliga Alu tråget funkar(choppat) med skyddsbåge svetsar i chassi, men jag skulle "tjäna" ca 3cm markfrigång om tråget lägger sig på unge för samma nivå som svänghjulet. Har läst lite om baffling för att inte gå torrt på olja, dels trap doors samt även viton gummi flaps, någon som har tips på endera av dessa(samt hur detta funkar vid ex bankörning)?, sen behöver väl pickupen modifieras? Nån som gjort detta på c20xe'n? Tips välkommet Mvh K. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Torrsump är det bästa. QED och SBD har sumpar som är låga. jag har en sådan men fått baffla den rätt mkt. sedan finns breda plåtsumpar åt mantahållet. en sån har jag liggandes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlboro-mannen Posted May 28, 2019 Author Share Posted May 28, 2019 Jo, vore bäst med torrsump, men det kostar ju en hel del samt att det är ganska tight med utrymme och kanske ett vinterprojekt. Har sett de där "Batman" wing sumparna, om du har en sån liggande, hur mycket "bygger" den nedåt totalt? Intresserad av att sälja den? Mvh K. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 11, 2019 Share Posted August 11, 2019 ca 11cm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.