Jump to content

bilder


Michael

Recommended Posts

det finns två sätt

Ska du länka in en bild från ett annat ställe på nätet så ska du trycka på ovanför rutan när du skriver svaret.

Vill du lägga in en bild som du har liggande på datorn hemma så ska du trycka på [bläddra] under svarsrutan. Den får dock vara max 102400 byte

Link to comment
Share on other sites

jag har också haft djävulska problem att få det till att funka.......

länkar jag via IMG till en bild så är det lååååångt ifrån alltid det funkar för mej... :icon_angry:

de gånger jag har fått det att fungera är lätträknade..

desutom så har det hänt att de är rödkryssade när man besöker tråden

efter ett tag och då gäller det bilder på mina egna sidor med och de är inte bortplockade

från mina sidor.... det funkar bara inte..

använder bara bilagor numera för det funkar iallafall...

Link to comment
Share on other sites

Bilder från vissa hemsidor går inte att visa med IMG-taggar. De är skyddade på något vis, och man måste gå in på deras sida för att kunna se bilden

Så är det ibland i alla fall, men jag vet inte alls om det är problemet denna gång

Link to comment
Share on other sites

Det är inte att bifoga bilder som är problemet utan att klistra in en bild i själva medelandet  som jag har lagrad i min dator. :icon_angry:

Michael Wänström

SJÖVIK

Det går nog inte !

Du kan "klistra" in en bild men då måste bilden redan ligga ute på någon server/webplats och inte i din burk!

om du inte kör en webserver ?

Link to comment
Share on other sites

jepps.. som tommy skriver så måste bilden ligga på en webbserver för att den skall synas...

sedan så gillar vissa ställen inte att man länkar från deras server så bilder som ligger bla. på PASSAGEN går inte att länka till.. :(

Link to comment
Share on other sites

jepps..  som tommy skriver så måste bilden ligga på en webbserver för att den skall synas...

sedan så gillar vissa ställen inte att man länkar från deras server så bilder som ligger bla. på PASSAGEN går inte att länka till..  :(

AHA DÄR TRILLADE POLETTEN NER !!

Mina sidor ligger på passagen det skulle då vara därför det inte går att se dom alltid...

ibland dock har jag kunnat se bilden men den har senare försvunnit av sej själv....

Passagen :whip: :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

För 344kr om året så får man 125MB serverutrymme hos B-one. Dessutom får man en egen SE-domän, alltså helt enkelt en egen adress som tex. www.vadsomhelst.se. Då kan man när som helst lägga upp bilder, småfilmer eller annat på nätet som alltid går att visa i forum med IMG-taggar. Dessutom kan man göra en helt egen hemsida om sitt bygge eller något annat. Om man nöjer sig med .DE i stället för .SE så blir det ännu billigare, bara 199kr om året.

https://www.b-one.net/

Link to comment
Share on other sites

Hur kul är det att bo i mitt i ett område där bredband ej går att få?!

Jo skitkul! speciellt som grannarna på gatan bredvid har!

Och min telestation inte är planerad för utbyggnad!

Jättekul att ladda ner eller ladda upp? jojomensan tror jag ska skaffa en brännare och trycka in i jobbdatorn.

Jag bor ändå inte på "landet" utan i en ganska tätbefolkad Skånsk ort....

Men tror jag ska Kolla B-one och fixa mig www.mickebo.se !

Link to comment
Share on other sites

För 344kr om året så får man 125MB serverutrymme hos B-one. Dessutom får man en egen SE-domän, alltså helt enkelt en egen adress som tex. www.vadsomhelst.se. Då kan man när som helst lägga upp bilder, småfilmer eller annat på nätet som alltid går att visa i forum med IMG-taggar. Dessutom kan man göra en helt egen hemsida om sitt bygge eller något annat. Om man nöjer sig med .DE i stället för .SE så blir det ännu billigare, bara 199kr om året.

https://www.b-one.net/

Jag kör 4-5 domäner på b-one.net och det har funkat bra, dock lite frustrerande när man inte får ha egen cgi-bin, då jag brukar använda cgi och perl script, men det får man väll leva utan... köpte ju en domän till "bilen" ;) www.exd.se :D

Link to comment
Share on other sites

Jag kör 4-5 domäner på b-one.net och det har funkat bra, dock lite frustrerande när man inte får ha egen cgi-bin, då jag brukar använda cgi och perl script, men det får man väll leva utan... köpte ju en domän till "bilen" ;) www.exd.se  :D

B-one är faktiskt rätt okay, särskillt till det priset. Vissa gnäller på att dom skall ha mycket driftstörningar och annat strul, men jag har inte märkt av något, och jag har använt mig av dom i en bra bit över ett år nu.

Vad gäller cgi och pearl så är det överkurs för mig. Gammaldags, manuell html är ungefär vad jag klarar av. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Vad gäller cgi och pearl så är det överkurs för mig. Gammaldags, manuell html är ungefär vad jag klarar av.  :prop:

Äh, det är inte så svårt...

Och det ska vara gammal hederlig HTML, inge DHTML, XHTML etc. Speciellt nu när jag håller på att gå över till Linux, så har standardwebbläsaren inte så mkt att ge.

Jag har inte heller upplevt några störningar...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...