cobrakaj Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 Bygger en Dax rush med hayabusamotor. Jag har en 7,5" bakaxel med instickaxel och med trumbroms. Nu har jag köpt en Quaifediff med bultade 100 fläns till. Axeln som sitter där idag är 27mm och med 26 splines på insticksaxeln. Jag vill nu köpa nya axlar som passar både där ute och inne vid flänsen. Vilken modell ska jag söka på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 Svarade i den andra tråden du frågade i men kopierar in texten även här. Jag har en 7,5tums viskodiff från Scorpio med tillhörande axlar och de passar ihop med trumbromsarna från Sierra. Höll på att leta ihjäl mig innan jag förstod, jag trodde man var tvungen att byta den yttre axeln utanför knuten men det passar som sagt ändå. Skickat från min iPad med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobrakaj Posted November 30, 2018 Author Share Posted November 30, 2018 Tack för svar! Men nu när jag tittar finns det 5 olika serier/modeller och ytterligare 13 motoralternativ. Passar alla eller just vilken modell ska jag söka på, vilken har du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 Nä, så insatt är jag inte tyvärr. Vet inte vilken årsmodell jag har heller. Högg på en annons så finns det olika så måste jag ha haft tur då. Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 Här kommer en katolog på drivaxlar, kolla i den. Förhoppningsvis kan det hjälpa dig drivknutar.pdf 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts