Jump to content

Fortsättning


stesun

Recommended Posts

I helgen har GLT´n berövats på rattstång, pedalställ, handbroms och diverse andra saker. Det är kul att riva :twisted:

Förhoppningsvis ska väl ramen börja punktas ihop under veckan.

Mina tankar om att konstruera en hardtop förstärktes i morse. DET SNÖADE!!! 13 september och snö, inte direkt så att man blir seven-sjuk.

Link to comment
Share on other sites

Fördelen med att slakta donatorn är att man inte behöver vara rädd om de delarna som inte skall sparas - man kan slita och kapa precis som man vill :lol:

SNÖ!!! :o Och jag som funderade på hur mycket man kommer att behöva ha på sig för att kunna köra när det är +15 grader och lite blåsigt som det är i Skåne... :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Förra året körde jag och ombesiktigade sjuan i 3 plusgrader och lätt duggregn.

Det absolut värsta är inte kylan utan att bilen är lätt och med sommardäck som blir stela så har man inget fäste alls. :whip:

Annars har jag och Jocke (Zaphod) lekt med tanken att sätta rejält dubbade rallydäck och köra på sjöis. :prop:

Måste vara hur kul somhelst!!! :wohow: :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Annars har jag och Jocke (Zaphod) lekt med tanken att sätta rejält dubbade rallydäck och köra på sjöis.  :prop:

Måste vara hur kul somhelst!!! :wohow:  :wohow:

Hmm. Nåt att tänka på nästa år vi kör SM deltävling i isracing. :wohow:

Link to comment
Share on other sites

nackdelen är ju att isen väldigt fort blir väldigt ojämn, och då vill man ha mycket mer än 10 cm markfrigång, och defenitivt massa mer fjädringsväg än vad de flästa av oss har.

Men jag brukar köra tillochfrån jobbet, på mornarna var det 5-8 grader förra veckan.

Inga problrm bara man klär på sig.

Kör ju skoter när det är -20 :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...