Jump to content

Alias ?


Michael

Recommended Posts

När det gamla forumet slutade fungera så medförde nystarten den fördelen att alla satte ut namn och var de bodde :thumbup: i stället för massa alias. Det var både trevligt och praktiskt. Tyvärr har detta nästan upphört att fungera då det kommit till så många nya användare. Skulle man kunna fixa en rubrik eller dylikt med ”vett och etikett på forumet” ( hittar inte något bättre utryck)

Kom med förslag

Michael Wänström

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Enklast vore ju att samla in adresser och vilken typ av sjua man har/bygger/skall bygga och lägga på en skyddad sida.

Personligen tycker jag att "VI" borde ta tag i saken och fixa en klubb. En locostklubb eller klubb för att samla sjuor i allmänhet.

Det verkar vara allt för många som inte känner till detta forum (kanske inte har dator) eller är för blyga att skriva.

Jag har träffat på ett par som har 7:a men inte känt till eller varit passiv åskådare här.

Vissa jag träffat verkar inte heller vara intresserade då man inte har en locost... utan "original", och då kan man ju inte beblanda sig med hemmabyggen. Löjligt jag vet, men vad gör man?

Finns det nån som är villig att ta tag i jobbet det innebär att dra igång en klubb?

Nån som gjort något liknande tidigare?

Jag själv skulle kunna tänka mig att hugga i där det behövs.

Link to comment
Share on other sites

Finns det nån som är villig att ta tag i jobbet det innebär att dra igång en klubb?

Nån som gjort något liknande tidigare?

Jag själv skulle kunna tänka mig att hugga i där det behövs.

Har jobbat med föreningar tidigare och att hjälpa till är inte helt omöjligt !

Link to comment
Share on other sites

När det gamla forumet slutade fungera så medförde nystarten den fördelen att alla satte ut namn och var de bodde  :thumbup: i stället för massa alias. Det var både trevligt och praktiskt. Tyvärr har detta nästan upphört att fungera då det kommit till så många nya användare. Skulle man kunna fixa en rubrik eller dylikt med ”vett och etikett på forumet” ( hittar inte något bättre utryck)

Kom med förslag

Michael Wänström

SJÖVIK

På tex, rejsa.nu är det stenhårt ! :whip:

Link to comment
Share on other sites

Enklast vore ju att samla in adresser och vilken typ av sjua man har/bygger/skall bygga och lägga på en skyddad sida.

Personligen tycker jag att "VI" borde ta tag i saken och fixa en klubb. En locostklubb eller klubb för att samla sjuor i allmänhet.

Det verkar vara allt för många som inte känner till detta forum (kanske inte har dator) eller är för blyga att skriva.

Jag har träffat på ett par som har 7:a men inte känt till eller varit passiv åskådare här.

Vissa jag träffat verkar inte heller vara intresserade då man inte har en locost... utan "original", och då kan man ju inte beblanda sig med hemmabyggen. Löjligt jag vet, men vad gör man?

Finns det nån som är villig att ta tag i jobbet det innebär att dra igång en klubb?

Nån som gjort något liknande tidigare?

Jag själv skulle kunna tänka mig att hugga i där det behövs.

Vi har diskuterat detta livligt i en annan tråd.....men vi sa att vi skulle lugna oss till säsongen var över.

Så det är fortfarande aktuellt

Link to comment
Share on other sites

jepps.. info om namn och var i landet man bor är minimum tycker jag... :whip:

vad gäller klubb låter det jättebra, men inget jag tror jag har tid till... Är i dagsläget moderator och Admin på fler ställen vilket tar mer tid än jag vill.. :(

Link to comment
Share on other sites

Om det är fråga om att dra igång en klubb så räkna med mig. :thumbup:

Michael W

SJÖVIK

Skall vi upplysa nykomlingar om hur vi vill ha det på sidan innan de får något svar?

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Jag arbetar gärna med en klubb. I Stockholm kanske det till och med finns underlag för en gemensam lokal där man meka? Vore toppen, tycker jag!

Sören Hallberg

Tyresö, Stockholm

Link to comment
Share on other sites

Jag arbetar gärna med en klubb. I Stockholm kanske det till och med finns underlag för en gemensam lokal där man meka? Vore toppen, tycker jag!

Sören Hallberg

Tyresö, Stockholm

Vad jag vet så finns det bara 3 byggen på gång här i värmland och 2 av dom står i vårt garage, så någon gemensam meckarlokal kan man inte drömma om här inte :mad: Men det skulle vara bra om det är några fler seven byggare här i värmland som i så fall kunde visa sig här på forumet. :)

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Vad jag vet så finns det bara 3 byggen på gång här i värmland och 2 av dom står i vårt garage, så någon gemensam meckarlokal kan man inte drömma om här inte :mad: Men det skulle vara bra om det är några fler seven byggare här i värmland som i så fall kunde visa sig här på forumet. :)

Eddy

Kan bättra på den värmländska statistiken direkt, tre (snart fyra :D ) byggen i samma garage i Karlstad. En nästan körklar locost, ett Robin Hood bygge och minst ett par byggen till som är i startgroparna på Hammarö. Dessutom finns minst tre äldre sjuor till i Karlstadstrakten men de är sällan är i trafik. Men det är helt riktigt, inte många som är aktiva på listan.

Klubb finns ju redan en, om än virtuell (har aldrig fattat skillnaden). Vad jag tror saknas just nu är ett mer organsiserat adress register som fungerar även för de som inte kan eller vill använda intrenet. I förlägningen finns naturligtvis en förening för att ta tillvara gemensamma intressen men vi är kanske lite för få och utsprirdda än.

Link to comment
Share on other sites

Vad jag tror saknas just nu är ett mer organsiserat adress register som fungerar även för de som inte kan eller vill använda intrenet. I förlägningen finns naturligtvis en förening för att ta tillvara gemensamma intressen men vi är kanske lite för få och utsprirdda än.

Desto bättre att starta redan nu.

Jag kan ta på mig att samla ihop ett adressregister, så att vi åtminstånde börjar någonstans.

Om det är någon som misstycker så säg till.

Hur grejjar vi till det enlkast då?

Pm?

Mail?

Namn

Adress

Tel???

Bil/Bygge/planer

Borde väl räcka ett tag.

Kan nån OP/Admin här maila mig alt PM för tel nr så skulle vi kunna snacka ihop oss hur vi hanterar det hela.

Link to comment
Share on other sites

Vad jag tror saknas just nu är ett mer organsiserat adress register som fungerar även för de som inte kan eller vill använda intrenet. I förlägningen finns naturligtvis en förening för att ta tillvara gemensamma intressen men vi är kanske lite för få och utsprirdda än.

Desto bättre att starta redan nu.

Jag kan ta på mig att samla ihop ett adressregister, så att vi åtminstånde börjar någonstans.

Om det är någon som misstycker så säg till.

Du kan ju fortsätta på denna då ;)

Medlemslista

Link to comment
Share on other sites

Vad jag tror saknas just nu är ett mer organsiserat adress register som fungerar även för de som inte kan eller vill använda intrenet. I förlägningen finns naturligtvis en förening för att ta tillvara gemensamma intressen men vi är kanske lite för få och utsprirdda än.

Desto bättre att starta redan nu.

Jag kan ta på mig att samla ihop ett adressregister, så att vi åtminstånde börjar någonstans.

Om det är någon som misstycker så säg till.

Hur grejjar vi till det enlkast då?

Pm?

Mail?

Namn

Adress

Tel???

Bil/Bygge/planer

Borde väl räcka ett tag.

Kan nån OP/Admin här maila mig alt PM för tel nr så skulle vi kunna snacka ihop oss hur vi hanterar det hela.

Visst får du göra det. Lägg den då i en excelfil så kan vi kanske utnyttja den senare till webbsidan.

Klubbdiskussioner kan fortsätta i denna tråd

http://monkeytoys.com/locostforum/index.ph...=ST&f=19&t=1044

Link to comment
Share on other sites

Kan bättra på den värmländska statistiken direkt, tre (snart fyra :D ) byggen i samma garage i Karlstad. En nästan körklar locost, ett Robin Hood bygge och minst ett par byggen till som är i startgroparna på Hammarö. Dessutom finns minst tre äldre sjuor till i Karlstadstrakten men de är sällan är i trafik. Men det är helt riktigt, inte många som är aktiva på listan.

Klubb finns ju redan en, om än virtuell (har aldrig fattat skillnaden). Vad jag tror saknas just nu är ett mer organsiserat adress register som fungerar även för de som inte kan eller vill använda intrenet. I förlägningen finns naturligtvis en förening för att ta tillvara gemensamma intressen men vi är kanske lite för få och utsprirdda än.

Va kul :thumbup: :wohow: Hade ingen aning om att det fanns så många byggen på gång :D Kan bero på att vi inte har sysslat med den här typen av bilar tidigare. Men så är det...när man blir intresserad och börjar kolla runt lite så dyker det upp likasinnade lite var stans :D Vi kanske kan stråla samman nå´n gång nästa sommar och roa oss med lite konkörning eller så. eller vad tycks :wub:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Detta borde kunna åtgärdas lite vid nyregistreringen.

Dätr finns nämligen Terms of service dvs det finstilta som ingen läser pga att det är på engelska.

Vi byter ut den texten till svenska och mer kortfattat och dessutom skriver till att man ska ha namn och ort i signaturen.

Alternativet är att admin måste godkänna alla som reggar sig och kolla att de skriver just namn + ort

Link to comment
Share on other sites

Alternativet är att admin måste godkänna alla som reggar sig och kolla att de skriver just namn + ort

Låter vettigt!

Fast det innebär mer arbete för admin.

Ööhhh...... "Tänkte inte på det" :blink:

Då är det nog bättre att skriva till att man måste ha namn och ort i signaturen.

Det är lättare att informera berörd om han visar felaktiga uppgifter vid ett senare tillf, ( lite snällt ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...