Jump to content

Goodwood Revival 2013


heralue

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ja skall man titta på Racing så är detta bästa träffen i Europa. Oldtimer GP på Ringen är bra men detta är ett par kolvar bättre,,
Skall se hur Budgeten verkar,,Klart roligt det är bara övernattningen som är problemartad,, Billigast är en husbil,,

Link to comment
Share on other sites

DANA wrote:
Ja skall man titta på Racing så är detta bästa träffen i Europa. Oldtimer GP på Ringen är bra men detta är ett par kolvar bättre,,
Skall se hur Budgeten verkar,,Klart roligt det är bara övernattningen som är problemartad,, Billigast är en husbil,,


När jag var på Goodwood sist så fick jag rekommendation att bo i Arundel. Det var en trevlig by med bra pubar och ett riktigt fint slott som faktiskt några av förarna brukar bo i. Det ligger ca 20min från Goodwood i normaltrafik.

Med vänlig hälsning,
Henrik
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var hos en kamrat som varit där ett par gånger han rekommenderade att vi bokar boende relativt omgående. Hade förslag Worting eller Chichester,
Samt att man även skulle tänka på att klä sig tidsenligt..
SAmt att en GPS är bar för att få fram lite genvägar vid trafik köer..
7 månader kvar BARA. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Hej alla Goodwood intresserade. Har varit på Goodwood Revival 2009, 2010 och nu senast 2012, och kan intyga att det är det mest spektakulära motorevenemang som går att uppbringa.
Som speakern sa senast, - det kan inte bli bättre bara annorlunda från år till år. Nu senast var vi 146 000 besökare som inte kunde annat än instämma!
Och självklart skall man dra på sig tweedkavajen, kepsen, och äppelknyckar byxorna om man vill förståss.
Titta på Goodwoods hemsida så kan ni se lite bilder från de senaste evenemangen. Är ni ännu mer intresserade beställ DVD-skivorna från amazon.com, de är lite billigare där. Då kan ni se Kenny Bräck ratta en 80 miljoners Shelby Cobra i ett lopp som förmodligen kommer att upprepas av de i år 50-årsjubilerande Ford GT-40 bilarna. Kanske får han i år ratta en GT-40! 2010 körde Lill-Lövis en vit GT-40!

Beträffande boende så har jag själv de senaste gångerna bott norr om Goodwood i trakten av Haslemere. Vägen därifrån ner till de stora parkeringsplatserna har varit perfekta utan långa köer. Att komma från orter längs A27:an har varit besvärligt, minst sagt! Tänk på att komma dit i tid, det tar minst en timme att bara passera "finbilsparkeringen", bilfirmorna och marknadsstånden innan ni kommer in på tävlingsområdet!

Har bara ett råd och det är att om ni har möjlighet boka in helgen 13-15 september i England!

Jag har ett råd till som ni kan hinna med även om ni väljer att åka till Goodwood. Men det skriver jag om under en egen rubrik!

"Speed Art Design i Mariestad"




Hälsningar

Anders Dahlberg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...