hoffman_gt40 Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 förpump och soppafilter på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 soppa tankar på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 några timmar är lagt på värmepaketet med slangar och rör,men nu sitter det där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 en till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 16, 2010 Author Share Posted December 16, 2010 Det va allt för i kväll,men det va inte lite det,mer än vad som har lagts ut på GOX forumet på ett helt år. Ett trevligt samtal hade jag i kväll med Lars Torngren sfro ,han kommer på besök på måndag kväll och ska kolla på svetsar och upprigths,håll tummarna!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Snyggt ! Detta är roligt jobb eller hur ??? Saknar du plastjobben så är du välkommen söderut !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 17, 2010 Author Share Posted December 17, 2010 Jo då,visst är det kul,men jag har brottats med kylrör och allt som ska gå i tunneln och det va inte kul att kräla över tröskeln och montera allt, det ska ju sitta fast ochså. Ett tips för er som inte löst detta ännu,titta på christers lösning av kylrör den är helt överlägsen ,tar lite plats leder bort värme från coupen lätt att fästa upp så skulle jag gjort i dag om jag byggde. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 18, 2010 Author Share Posted December 18, 2010 Då står den på hjul och inväntar måndagen. Rullar lätt med bra ackerman. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Det ser riktigt bra ut Peter!! Det är när man ser dessa bilder man inser att man har lång väg kvar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 hoffman wrote: Då står den på hjul och inväntar måndagen. Rullar lätt med bra ackerman. Mvh Peter Lycka till ikväll - ser fram emot att höra vad de säger! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 20, 2010 Author Share Posted December 20, 2010 Allt gick bra i kväll med besiktningen,förutom att jag fick nerslag på GOX alu uprigths. Mvh Peter SFRO #1 😃 😃 😃 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Härligt Peter ! Skönt att slippa överaskningar. Följer tråden med spänning ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 Nu när sfro är klar så måste jag börja planera hur jag löser det med uprightsen som ej är godkända,då jag har för avsikt att köra i sommar måste jag gå på säkra kort. Jag va i kontakt med säljaren/leverantören som ej tar sitt ansvar då han hävdar att han aldrig lovat att bilen ska bli godkänd för vägbruk ,vilket jag och många med mig missförståt honom vid köpet av kittet. Om godkända delar önskas så får man betala för dessa medelar leverantören,ett datum när de kan vara klara för lev kunde ej preciseras. Sist jag väntade på uprights tog det två år innan jag fick dom. Jag har doch uppgift på att ett störe antal bakre upprigths är under utveckling med komplett hållfastighetsberäkning/materialspec. Även sfro är med och har synpunkter på dessa innan tillverkningen. Jag ska försöka att få vara med på att införskaffa ett par sådana, då det känns som ett säkert kort att satsa på dessa då jag har stort förtroende för den kompetensen de inblandade har. Jag har förstått att jag får betala en gång till för upprightsen så jag satsar på dom som ligger innom överskådlig framtid och som jag vet att håller hög kvalitet för mina krav på körning. Även spinnersena hade för stort glapp,både hubben och spinners är köpta från samma leverantör,men även här får jag stå för kalaset själv då säljarens relation med sin leverantör havererat. Vem är förloraren,dom har fått sina pengar , jag står med skrotet. Som tur är finns det resurser,nya muttrar kommer i morgon uppkörda med rätt tolerans. Jag tecknade kontraktet för exakt 5 år sen,hoppas på att få bilen klar till sommaren. Mvh peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Apropå : Jag va i kontakt med säljaren/leverantören som ej tar sitt ansvar då han hävdar att han aldrig lovat att bilen ska bli godkänd för vägbruk ,vilket jag och många med mig missförståt honom vid köpet av kittet. Saxat från nämnda säljare/leverantörs gästbok ! Han har uppenbarligen minne som en guldfisk ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Ja man kan bara fundera hur en leverantör kan bete sig. Man är inte den första och garanterat inte den sissta den killen "Stor blåser" Tur att man fattade att det var mycket som inte stämde. Första intrycket var "över trevlig"... men när vederbörande började kasta skit om allt och alla...... företag som kunder och allt måste han göra själv. För det finns ingen som klarar av bla..bla..bla.. Vilken klippa....... Näää Man önskade att vederbörande hade informerat i ett tidigt stadium att Jag klarar inte av att göra dessa delar och kan ej leverera tidigast om flera år. Så hade många av våra GT40 bilar vart på våra vägar idag. Men nu är vi på god väg för bättre dialoger och ideutbyten med bilder kan man nog inte få. Ingen nämd ingen glömd 😃 Det är mycket på "G" nu 😉 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted December 23, 2010 Author Share Posted December 23, 2010 Hjul muttrarna sitter på,mycket taita i passningen ,nu är det bara uprightsen kvar att hänga dit av nerslagen. Tack chrille för hjälpen med muttrarna,dom satt perfekt. Kul att det finns kompetens som grejar högkvalitativa delar snabbt och smidigt. Vet även att råämnen ska besällas från halibrand för körning i rätt storlek men jag återkommer om vem och när som fixar detta. Jag tror att det gäller alla GOX bilar. God Hjul alla gt40 byggare,nästa år lägger vi i överväxeln och jag tror att det kommer till en del nya byggare här på forumet för här är alla välkommna. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Porrigt ( och tryggt ) - snyggt jobbat Christer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 6, 2011 Author Share Posted January 6, 2011 Har snickrat lite även denna vecka,en dörrsida med öppning i för att kunna andvända dörren för lättare förvaringsutrymme. Inner dörrhandtag kommer från folka bubbla dom är så gammla att folk glömt vad dom kommer ifrån dom ser bara tidsenliga ut. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 6, 2011 Author Share Posted January 6, 2011 opps! Jag glömde bilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 en liten detalj till låskistan är en aluplåt som egentligen ej behövs den är nog till för tunnt plastade dörrar men det för ett mer orginallook utseende. Låskistan är en bearclaw från carbuildersulutions ,funkar kanon bra känsla enkelt utförande,kan rekomenderas. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Kupén ser verkligen trevlig ut Peter ! Bra kämpat ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 tackar! Jag jobbar på en motolita ratt det är väll vad jag tycker saknas vi får väll se om vi kan ordna det. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Ser bra ut med handtaget och ett fack i dörren är väl enda utrymmet i bilen som är ledigt. Har även jag funderat på denna lösning. Enkelt o behändigt. Detta ser mycket snyggt ut..Dan 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Då jag håller på att leta lösningar på detaljer i slutskedet som jag letat och funderat över under hela byggtiden så kommer en lösning som jag tycker är klockren. Det handlar om att prata med rätt folk i rätt branch. Det är rutlist till framrutan var hos en glasmästare som hållit på mycket med roddar och olika byggen han tipsade mig om den här listen. Han sa även att sikaflex är lite för mjuk som rutlim då rutan kan sjunka igenomoch lägga sig mot plasten,han rekomenderade rutlim. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Kannon bra jobbat Peter. 😃 Den listen kommer att sitta som en "smäck" 😉 Själv har man bra mycket kvar av grovgörat men det är bara att köra på. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Kanon ser att denna passar min bil också. Hade tänkt limma detta är bättre med att slippa att det sjunker igenom..Har grunnat på detta sedan 1988.. 😃 Tack Dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 Då var rutramen klar gjordes i 1.5 mm rostfritt och glasmästaren har skurit laminerad ruta kanske lite tung men den isolerar lite bättre och är lättare att hålla ren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Bra tempo Peter ! Du hinner nog fasen med lite iskörning 🙂 !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Verksamheten har legat ner lite,men det är inte hela saningen utan jag har filat lite på en motor till gt.n bilder kommer på den snart. I dag fick jag dit de sista aluplåtarna i motorrummet och hjulhuset fram så nu är det färdig nitat,även fästen till msd box och tändspolen sitter där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Även batteriboxen har hittat på plats. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Hej Peter. Det ser kannon bra ut snyggt och prydligt 😉 Själv har man gett upp...... Nu är det liten paus och tiden ges till källar renovering (Bilbane rum) 😆 Kör på.. MVH Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Hej Genomgående snyggt och gediget det du gör. Man kan bara drömma om att komma upp på den nivån. Gummilisten som förekommer i några tidigare inlägg, hur får man tag på den? mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Skitsnyggt som vanligt Peter. Du lirar i en helt egen division! Kul att se att lite el börjar komma på plats. När tänder du första lampan?? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted February 22, 2011 Author Share Posted February 22, 2011 Tack För positiv respons! Första lampan dröjer ett tag än är bara kablarna framdragna,jobbar med mycket andra grejor det verkar aldrig ta slut,pust! Listen till framrutan va nått min glasmästare hade på hyllan ,jag hade en tanke på att köpa en hel rulle när det börjar bli dags,så kan vi alla dela på den så man bara behöver köpa de meter man behöver,men jag återkommer när det börjar bli dags. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Engström Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Supersnyggt! Riktigt riktigt snyggt Peter!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 hoffman wrote: Då jag håller på att leta lösningar på detaljer i slutskedet som jag letat och funderat över under hela byggtiden så kommer en lösning som jag tycker är klockren. Det handlar om att prata med rätt folk i rätt branch. Det är rutlist till framrutan var hos en glasmästare som hållit på mycket med roddar och olika byggen han tipsade mig om den här listen. Han sa även att sikaflex är lite för mjuk som rutlim då rutan kan sjunka igenomoch lägga sig mot plasten,han rekomenderade rutlim. Mvh Peter Tjena Peter, Snygg list. Gällande val av lim så blev jag avrådd av Bilglasmästeriet här i Kd att använda rutlim då de ansåg att det är för hårt i en plastkaross med de rörelser som kan uppstå i en sådan. Dessa lim är avsedda för moderna bilar byggda i plåt där rutan är en del av den bärande konstruktionen. Risken som de menade, är att rutan då sitter så hårt och att det sedan börjar bli skador i plasten runtomkring när det börjar röra på sig. Det var deras resonemang och det fanns en tilltalande logik. Dock så kan ju detta vara lite teoritiserande och kanske inte spelar så stor roll i praktiken men jag ville gärna delge detta iallfall. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 hoffman wrote: Då var rutramen klar gjordes i 1.5 mm rostfritt och glasmästaren har skurit laminerad ruta kanske lite tung men den isolerar lite bättre och är lättare att hålla ren. Peter - glöm inte att du skall trepunktare för besiktningen!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Just nu går det på lågfart,men lite händer. Har köpt gummilist från Örebro agenturaffär och den heter 1-538 och jag tog 8 meter ,det blev ca 1 meter över. Den är av liknande modell som orginalet och funkar riktigt bra,med tanke på att det är ca 3.5 meter som ska ligga an mot dörren, får motståndet inte vara för stort vilket det inte är med den här listen. List priset ligger på 95:- / meter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 ett par till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Även växellänkaget är klart och funkar till belåtenhet,provade med ett stag från spaken ,men det var bara att glömma det blir för långt och sviktar för mycket virar är nog det enda som gäller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 tanklocken sitter på plats med slangar och allt,nu är det elsystem för hela slanten framöver. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Tack för titten det var superbra. Bra inspiration för mig. Garaget borde vara på plats i sommar och då börjar det. Mycket är lika och mycket är olika. 2 smakprovsbilder, staget vid axeln skall vi inte ha. Ramklur pågår. / Håkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Tack själv,det va inspirerande att få besök och brainstorma lite! En liten reflektion på ritningen som kan vara bra att tänka på i tidigt läge som jag fick tänka om på,handbromsspaken när man sitter så här lågt kommer den i konflikt med armbågen. För mig slutade det med en krycka från tidig mustang,men ett älternativ om man designar för det tidigt är att fälla in den i tröskeln eller mittkonsollen. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 hoffman wrote: Tack själv,det va inspirerande att få besök och brainstorma lite! En liten reflektion på ritningen som kan vara bra att tänka på i tidigt läge som jag fick tänka om på,handbromsspaken när man sitter så här lågt kommer den i konflikt med armbågen. För mig slutade det med en krycka från tidig mustang,men ett älternativ om man designar för det tidigt är att fälla in den i tröskeln eller mittkonsollen. Mvh Peter Jo, vi har märkt det där med handbromsen. Krycka är ju en bra lösning annars. Vi är i ett läge då vi skall avsluta funderingar på hur ramen ska se ut så det jag visade får väl ses som "tankar". Har du kört en gt40 med wire växel på det sätt du har löst det? Hörs/H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Jag har inte kört någon gt40 över huvutaget,inte heller åkt med i någon. Jag har kopierat iden`/tekniken av winkler och för honom har det funkat, det blir trångt med virar från spak till lådan,vågar inte tänka på hur det skulle bli med stag. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Hittade en bild på winklers låda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 hoffman wrote: Även växellänkaget är klart och funkar till belåtenhet,provade med ett stag från spaken ,men det var bara att glömma det blir för långt och sviktar för mycket virar är nog det enda som gäller. Den där mittkonsollen är riktigt mumsig - där har du gjort ett fantastiskt jobb. Vi får ta ett snack när jag är i stan 😉 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest_gt40 Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Henrik wrote: hoffman wrote: Även växellänkaget är klart och funkar till belåtenhet,provade med ett stag från spaken ,men det var bara att glömma det blir för långt och sviktar för mycket virar är nog det enda som gäller. Den där mittkonsollen är riktigt mumsig - där har du gjort ett fantastiskt jobb. Vi får ta ett snack när jag är i stan 😉 Mvh Henrik Den va skitbra gjord, härligt med lite struktur och mjukt formad. Växelspaken såg helrätt ut. Du ska va avundsjuk;-) När kan jag komma förbi och lyssna på maskin? Det är snöfritt om ett par veckor minherre. Bara att ösa / H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Du är alltid välkommen! Kul att du gillar mittkonsollen Henrik! Om någon vill ,så har jag formen till tunneln,så vill någon låna och gjuta av är det bara att låna. Jag är faktiskt nöjd själv med den. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoffman_gt40 Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Telia hade fimpat min kabel in i huset,så jag har varit utan internet tills i dag,men det betyder inte att jag har legat på latsidan. Rutor har slipats in,värmt kanter,borrat rutor och dörrar gängat dörrar (M4) maskat,slipat och lackat svart kant. Detta jobb tar lite tid det kan jag lova. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.