Csgt40 Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 Kul med ett seriöst forum. Hoppas aktiviteten och bilder kommer här från fler byggen. Quote
Csgt40 Posted August 27, 2009 Author Posted August 27, 2009 Första gången på egna hjul men settuppen var helt galen. Har jobbat senaste tiden med att göra om hela skiten..... Quote
Csgt40 Posted August 27, 2009 Author Posted August 27, 2009 Lite bilder på NYA CNC körda prylar till chassiet. Quote
Mike_gt40 Posted August 27, 2009 Posted August 27, 2009 Lite bättre finish änn kalle ankagrejorna vi fått från början;-) Quote
Guest_gt40 Posted September 2, 2009 Posted September 2, 2009 csgt40 wrote: Lite bilder på plast jobb av luft kanalrt mm. Quote
Csgt40 Posted September 2, 2009 Author Posted September 2, 2009 😆 kan ju vara bra om jag loggade in men det blev några fler bilder. 😃 Quote
Csgt40 Posted September 2, 2009 Author Posted September 2, 2009 En liten uppdatering på bakstagen. Då jag tycker leverantören har snålat på det mesta så uppgraderar jag nu från M12 till M14 unibals i stagen bak. Samt ökar rör dimensionen från 25x2,5 till 30x2,5 NBK dom skall hålla för rikligt med stryk. Christer.S Quote
Starhonk Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 Mmmm - du har gjort et styvt jobb med plasten ( och allt annat ). Jag skall planka din lösning på fronthuven och dra ner utblåsen till kylet som du gjort. Bättre effekt och mindre varmt i kupén. Lägg gärna ut fler bilder på din modifiering av framvagnen. Denna tror jag många GOX byggare är intresserad av. Mvh Henrik Quote
Csgt40 Posted September 6, 2009 Author Posted September 6, 2009 Henrik wrote: Mmmm - du har gjort et styvt jobb med plasten ( och allt annat ). Jag skall planka din lösning på fronthuven och dra ner utblåsen till kylet som du gjort. Bättre effekt och mindre varmt i kupén. Lägg gärna ut fler bilder på din modifiering av framvagnen. Denna tror jag många GOX byggare är intresserad av. Mvh Henrik Hej Henrik. Här kommer lite bilder på mina uppgraderade länkarmar. Dessa är fullt sjusterbara Camber/caster samt justering på caster/camber rörelsen. MVH Christer.S [ Quote
Starhonk Posted September 6, 2009 Posted September 6, 2009 Toppen - det där är en bra uppgradering. Det är fint att den blir lite mer bredbent och mer justerbar. Jag antar att du ocks´å då byggt bort den fantastiska camberkompenseringen på 8 grader.....😉 Mvh Henrik Quote
Csgt40 Posted September 6, 2009 Author Posted September 6, 2009 Henrik wrote: Toppen - det där är en bra uppgradering. Det är fint att den blir lite mer bredbent och mer justerbar. Jag antar att du ocks´å då byggt bort den fantastiska camberkompenseringen på 8 grader.....😉 Mvh Henrik Hej Henrik. Jag börjar nog vara mer eller mindre klar med alla ombyggnationer och fått bort alla "fel konstruktioner" på detta GOX kittet. Men jag ser det possitivt man har fått lära sig väldigt mycket om att bygga sportbil samt lärt känna några riktigt goa "Bil gubbar" på vägen. MVH Christer.S Quote
Csgt40 Posted September 7, 2009 Author Posted September 7, 2009 Då med följande ram till bakrutan ej var bra, knackade jag en egen. Blev med dubbelvägg (stadigt). samt reläla infästnings plåtar till sexpungtsbältena. Quote
Guest_gt40 Posted September 8, 2009 Posted September 8, 2009 Tjena Christer, Ser stadigt ut ditt bygge! En liten fundering kring bältesinfästningarna har jag. - Nu vet jag inte exakt hur hela din lösning ser ut med dragning av bälten men SFRO gillar inte när bältesinfästningen ligger lägre än axeln. Kolla i deras handbok eller FIAs regler om vinklar med bälten. Jag tror inte att det är några problem om du låter bältet löpa i en "ögla" högre upp för att sedan gå fram över axeln. Om du inte gör det så kan du få nedslag. Men kolla i SFRO och FIA samt din lokala SFRO gubbe. Mvh Henrik Quote
Csgt40 Posted September 9, 2009 Author Posted September 9, 2009 Anonymous wrote: Tjena Christer, Ser stadigt ut ditt bygge! En liten fundering kring bältesinfästningarna har jag. - Nu vet jag inte exakt hur hela din lösning ser ut med dragning av bälten men SFRO gillar inte när bältesinfästningen ligger lägre än axeln. Kolla i deras handbok eller FIAs regler om vinklar med bälten. Jag tror inte att det är några problem om du låter bältet löpa i en "ögla" högre upp för att sedan gå fram över axeln. Om du inte gör det så kan du få nedslag. Men kolla i SFRO och FIA samt din lokala SFRO gubbe. Mvh Henrik Hej Henrik. Bra information. Det ser ut som bältesinfästningen är låg men dom är i axelhöjd och löper genom stolens öglor. MVH Christer. Quote
Starhonk Posted September 9, 2009 Posted September 9, 2009 OK - Jag fick själv nedslag på detta när jag byggde sjuan. Det var på håret att SFRO godkände detta och det var bara att bilen var öppen och det saknades vettiga alternativ högre upp som räddade mig. Mvh Henrik Quote
Csgt40 Posted September 11, 2009 Author Posted September 11, 2009 Hej. Här kommer lite bilder på min modifiering av felkonstruerad bak ram. Då längs gående stag krockade med ramen. Provade först att fälla in ett halv rör men blev ej nöjd. Löste det med att boxa bakramen och öppna hela vägen. vh christer.s Quote
Starhonk Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 Japp - det känns som rätt väg att gå. Jag har förstått att även andra tillverkare har valt liknande lösning som du gjort när man börjat använda uprights bak som liknar originalen. /Henrik Quote
Csgt40 Posted September 18, 2009 Author Posted September 18, 2009 En bild på min hemma pulade kylare. Quote
heralue Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 Tar du emot beställningar på kylaren ?? Ser bra ut Quote
Csgt40 Posted September 18, 2009 Author Posted September 18, 2009 Jag vill inte ta på mig några jobb då bygget tar så många timmar redan. Sen är man i den fasen som kräver många bollar i lufften då man ska planera in alla detaljer i byggfasen. Sen har jag skjutit på renoveringen av min BMW samt hus renoveringen sissta tiden. Men tips och trix kan jag bistå med 😃 MVH Christer.S Quote
Guest_gt40 Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 Ser ju jättebra ut. Vad har du utgått från? Mvh Henrik Quote
Csgt40 Posted September 19, 2009 Author Posted September 19, 2009 Anonymous wrote: Ser ju jättebra ut. Vad har du utgått från? Mvh Henrik Det är kylarlaren från en A8 i grunden som kapats till rätt mått. Gavlarna är i 3mm alu och rören är vanligt 40x2 som kapats och vallsats till med en egentillverkad mojeng (Slang stopps bula). mvh Christer.S Quote
Csgt40 Posted September 21, 2009 Author Posted September 21, 2009 Den tilltänkta motorn 2006 med AUDI 6-petad E01 transaxel Blev doch ändrat på vägen då leveransen på chassidelar dröjde, löften om till veckan det är nära nu!!! blev månader och År av väntan. laddade med stort hopp att köra till 2008 Nya planer och delar köptes in. ZF-Transaxel hittades på vägen. MVH Christer.S Quote
Starhonk Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 Den drivlinan kan man verkligen bli avundsjuk på! Den är ju såååå häftigt Vilken dröm - fyrbultat, fina toppar, osv, och som grädde på moset en ZF låda. Huuu - jag har långt kvar här. Kul!! Quote
Csgt40 Posted September 27, 2009 Author Posted September 27, 2009 Nya rotorhatar samt bromsoks fästen. Quote
Dan Andersson Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Ja detts ser riktigt trevligt ut..Ett riktigt fett drivpaket. Snyggt med snedförstärkningen upp mot stötdämpar fästena . Bra jobbat.. Dan Quote
Csgt40 Posted October 15, 2009 Author Posted October 15, 2009 Efter lite kapande och plastande passade mätarna. Och modifierade tak spottar blev snyggt till luftutsläppen 😆 Quote
Csgt40 Posted October 15, 2009 Author Posted October 15, 2009 Då det var mycket att göra om och göra rätt på detta bygge Så har det blivit mycket att köra hos CNC firman. Quote
Csgt40 Posted October 30, 2009 Author Posted October 30, 2009 Då levererade länkarmar och utförande inte var enligt mina förväntningar så blev det att göra nya. En rör fixtur till att borra med fick göras med MVH Christer.S Quote
Csgt40 Posted November 1, 2009 Author Posted November 1, 2009 Denna lilla "mojeng" fixade jag när jag byggde kylaren för att valsa en bula på röret så inte kylarslangen skulle krypa av 😃 Funkar kanon bra. MVH Christer.S Quote
Starhonk Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Man kommer långt med lite klurighet och jävlaranamma! Mvh Henrik Quote
Csgt40 Posted November 16, 2009 Author Posted November 16, 2009 Då var länkarmarna äntligen klara. 😃 Men nu är man utan hubb som är på justerings jobb MVH Christer.S Quote
Starhonk Posted November 16, 2009 Posted November 16, 2009 Det där är en helt annan nivå än det som kom från Strömstad vill jag lova. Både på engineering och utförande. Riktigt snyggt. Känns bra att vi börjar bottna de mest grundläggande problemen med chassiet. Skall bli spännande när vi sedan får börja sortera ut bitarna på bana och börja finlira lite. Mvh Henrik Quote
Dan Andersson Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Ja detta ser ju riktigt bra ut.. Samt att det är enkelt att justera, Bara att gratulera.. 😃 Dan Quote
Csgt40 Posted November 28, 2009 Author Posted November 28, 2009 En liten vinter bild från Gällivare 28/11-09 Hotrod 😆 MVH Christer.S Quote
hoffman_gt40 Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 så där ska ett bearbetat aluminiumlock se ut! shyst med bra kontakter,grattis. Mvh Peter Quote
Csgt40 Posted December 8, 2009 Author Posted December 8, 2009 lite uppdatering på bilen åter på hjul. Lagomt till JUL 😆 /Christer.S Quote
Christer_gt40 Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Jag önskar er alla ett Gott Nytt År. 😆 Christer.S Gällivare Quote
Starhonk Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Detsamma från oss i Karlstad! /Henrik Quote
Csgt40 Posted March 31, 2010 Author Posted March 31, 2010 Hej då var det dax att lägga ut lite bilder på vad som hänt sedan sisst Ny slimmad rem skiva och mer svarvade svets hylsor + broms detaljer. MVH Christer Quote
Csgt40 Posted April 11, 2010 Author Posted April 11, 2010 Hej. Då var det dax för vårstädning i garaget. För nu drar det igång på allvar. För det finns ju att göra på dessa kit. 😆 MVH Christer. Quote
Csgt40 Posted April 12, 2010 Author Posted April 12, 2010 Storleken har betydelse 😃 Som standard utrustning så har man ju en 19mm krafthylsa för däck byten. 😆 Men den var lite för liten till centrummuttrarna man nu har att jobba med vid däck byten 😆 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.