Jump to content

Bilprovningen.....


Superswift

Recommended Posts

I måndags besiktigade jag bilen hos vanliga bilprovningen...

:busted_cop - Rapp liten sak det här! Men du ska du inte ha en nummerplåt fram?

:hypocrite: - Nä, jag har en fin dekal!

:busted_cop -Regskylten då?

:hypocrite: Den ligger i skuffen, den kommer jag ändå bara att köra sönder om jag hänger den där fram.

:busted_cop Hrrrmm ok då....

Inte ett ord om fyrpunktsbälten, avgasljud etc. Han vågade inte heller köra bromsprov utifall han fastnade...

Så nu är bilen nybesiktigad med rent protokoll! :wohow:

Edited by Superswift
Link to comment
Share on other sites

Underbart! Känns alltid lika skönt när man fått besiktat bilen, och det måste vara änu bättre om det är en sjua!

Men om han inte gjorde något bromstest, så kolla upp själv att inte beläggen börjar ta slut och att det ser fint ut

Link to comment
Share on other sites

Så nu är bilen nybesiktigad med rent protokoll!  :wohow:

Vilken station har du besiktat på, kanske skulle va idé att åka dit ;)

Grattis :toot: Bara vi vore där snart :(

Ingen bra dag ...smisk i WC.hockyn, fel gänga på bulten till främre bromsoken :icon_angry: men man får väl bita ihop och komma igen. :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Bromstestet hade behövts faktiskt eftersom jag precis justerat bakbromsarna och hade lite problem med att de nöp först bak och sedan fram, nu har jag fått balans på grejerna igen hoppas jag. Men hade gärna fått siffror på det. Bromsverkan har jag tillräckligt av hursomhelst....

Jag besiktigar i Orminge/Lännersta i Nacka. Till saken hör att jag sålt ett Ford V8 block till en av killarna där och jag ska byta lite andra fordprylar med en annan av besiktningsmännen.... ;)

Sen kan man ju alltid säga:

Ta en rejäl provtur du, nu när du ändå satt dig tillrätta - det förtjänar du. ;)

Link to comment
Share on other sites

Grattis Superswift :thumbup:

Då är det slut på fegkörandet :icon_sleep:

vi kan väl ta en tur i helgen om det blir fint väder,

skall försöka montera ett nytt avgassystem på fredagkväll när jag kommer hem ifrån belgien vid 23.00 snåret, perfekt och glida ner sent i garaget när ungarna och tjejen ligger och sover :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...