SirMern Posted June 9, 2018 Posted June 9, 2018 (edited) Hej, Jag har en Westfield seven som jag har bytt motor i till en SAAB 9000 2.3t med T5.5 styrbox, men nu får jag inte varvräknaren att fungera, det är en VDO och jag har kopplat in den på följande sätt. plus 12V till mätare Jord till mätaren och en kabel till Styrboxen pinne 58 (RPM OUT) När jag startar pendlar mätaren till några gånger (upp och ner mellan 2000-3000 varv)och när den startat så visar den noll. Mätaren fungerade bra när den var kopplad till min förra motor. Någon som har en ide om vad det kan vara? måste jag belasta pinne 58 med något motstånd eller så? /En fundersam Martin Edited June 9, 2018 by SirMern Quote
LUPUS Posted June 9, 2018 Posted June 9, 2018 Om jag kommer ihåg rätt har jag bara kopplat pinnen rakt in i varvräknaren . Dock har jag en LCD dash som förväntar sig “vanlig” signal dubbel kolla du har rätt pinne och att inget stift backat Quote
SirMern Posted June 9, 2018 Author Posted June 9, 2018 Har nu dubbelkollat, rätt pinne och stiftet ser bra ut, får kolla om jag kan hitta någon annan mätare att testa med. Kan man mäta signalen ut från boxen på något enkelt sätt? /Martin Quote
Frena Posted June 10, 2018 Posted June 10, 2018 Kolla med Rikard Larsson här på forumet, han vet garanterat hur du skall göra. Quote
SirMern Posted June 10, 2018 Author Posted June 10, 2018 Har nu fått tag i en lite (52mm) biltema varvräknare, den fungerar om jag kopplar den med en kort kabel från styrboxen, men den gamla mätare fungerar inte iallafall. Om jag kopplar den nya via vanliga kabelhärvan så går inte den heller, men det går att mäta att det är kontakt hela vägen. Jag får beställa en ny 80mm mätare och dra en kortare kabel från boxen. Återkommer när jag fått mätaren. 🙂 / Martin Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.