Frena Posted June 7, 2018 Posted June 7, 2018 (edited) Hej, Säljer min Boe7. Köptes av mig som påbörjat projekt, färdigställdes 2015. Gått cirka 100-150 mil. Zetec 2,0 med R1 förgasare på DanSt insug. Typ 9 växellåda med nya packningar och shortshift Volvo bakaxel (Dana 1031) renoverad och med Torsendiff från Bakaxeldelar, bara det kostat 13-15 tkr. Megajolt tändsystem Raceline sump Raceline waterrail Lätt svänghjul från Retroford, 3,6 kg Bromsar från Volvo 740 - allt nytt vid montage. Kardan från North West Propshaft Sabelt 4-p bälte Apple ljuddämpare Ny kylare och fläkt Gaz coilovers Snabb styrväxel, 2,4 varv Boe7 är ett stort och rymligt chassi, behåll Zetec-motorn eller släng i en större motor, gott om plats i motorrummet. Priset är alltid svårt att sätta, men tänker mig runt 125 000:-, priset är absolut prutbart vid en snabb affär utan krångel, så jag är öppen för diskussion. Bilen finns utanför Malmö. Tel: 0727-434544 Edited June 19, 2018 by Frena Quote
Recommended Posts