PeerO Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Tänkte att nu när jag hittat knappen för att förminska bilder så är det ju dags att samla lite information om vad man skall vara uppmärksam på om man överväger att använda begagnade Weber förgasare. Kan säkert appliceras på andra förgasar fabrikat. Grundprincipen är ju samma. Är det andra på forumet som har erfarenheter av att det inte fungerat och kommit fram till varför så lägg gärna till din information här i tråden. Köpte dessa för ca 10 år sedan, kunde inte mycket om weber då. De satt på en Volvo B230 som provkördes vintertid -12 grd. Gick som ett skott så jag tog förgasare och spm insuget med hem och monterade. Har varit hoss flera så kallade specialister för justering på rullar. Det byts munstycken och halsringar fram och tillbaka och kostar en massa pengar och ändå går det som skit. Det skall det inte med Weber och Delorto förgasare. Har man en annan mening så är det ju bara att gå på historisk racing och se hur dessa bilar går. Svår justerat ja, mycket mikkel blir det. Men som sagt jag har hittat det största problemet på mina Weber. Någon tidigare ägare brukare har dragit ner ställskruvarna för bränsleblandningen så sätena buktar in i halsen och har spruckit i sätet. Och då går det inte att justera med någon ordning. Utan avgas sidan ser ut så här. Detta är den värsta, de andra tre ser bättre ut. Hål till godo Peer O Sista ordet är inte sagt än om valet blir nya Weber/Fajs eller insprutning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 inte kul när man upptäcker sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moberg Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Ja det finns hundra olika orsaker till att de kan gå skit :) Har Dellorto 40 på min Volvo B200 snurra å dom nös å puffa, vandrade både upp å ner på varvet. Ultratvättade men ja trodde de va skit i kanalerna men det va rent. kolla efter tjuvluft, justerade flottörnivå, testade olika tryck på bränslet men gick skit. Till slut bytte jag dom nya nålventilerna som tydligen va för små, från 150 till 225. Nu går dom så underbart så man blir tårögd. (lite som en gammal go rallybil) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.