Jump to content

En liten film


Jocke E

Recommended Posts

Nu ligger det en ny film uppe på Dala7 filmad i lördags i Stockholms södra skärgård. :prop:

Gå in under filmer och kör / tanka hem filmen Torö run.mov

Den är på 75MB men väl värt ev tid för nerladdning.

Medverkande:

2 st Dala7

1 st SuperSwift (som filmar)

Link to comment
Share on other sites

Härligt att se 3 sjuor sådär.....

Reflektion

1. Den där moppen med aphängstyret var inte snygg *asg*

2. Kan det vara linsskyddet som klapprar i vinden :D

3. Trevligt kurviga vägar

4. Jag vill också vara klar nu nu nu nu nu :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nope, det är inte något linsskydd som låter :D SuperSwiften knirrar av sig själv. Det som filmar är en liten "BulletCam" som sitter monterad på störtbågen. Själva DV-kameran ligger nerbäddad i skuffen.

Ja, det är en helt fantaskisk sträcka att åka. Kör man hela svängen blir det runt 15 mil av liknande och bättre vägar. Det bästa vägavsnittet kom inte med pga av att filmen tog slut i kameran.

Men det blir fler repor om vädret tillåter framöver.

Link to comment
Share on other sites

Nu ligger det en ny film uppe på Dala7 filmad i lördags i Stockholms södra skärgård.  :prop:

Gå in under filmer och kör / tanka hem filmen Torö run.mov

Den är på 75MB men väl värt ev tid för nerladdning.

Medverkande:

2 st Dala7

1 st SuperSwift (som filmar)

Tack för turen :thumbup: Nu är det inte utan att man väntar på nästa sommar....Då jä....r ska det bli åka av :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Nåja...det mesta smattrandet kommer från mina resterande band på fyrpunktsbältena som slår mot ovandelen på skuffen. Micken ligger rakt nedanför och plockar upp alla önskade och oönskade ljud.

Det balla med den körningen var att vi alla tre har intercom i hjälmen så när John (Daffe) körde om först så kunde han rapportera sedan till oss om det var klart från mötande eller inte. Det måste ha sett helt sjukt ut för de som blev omkörda när vi helt utan sikt i kurvor och backar bara kastade oss förbi...

Jocke, hittat någon ny kylare?

För er som tar Volvokylare i plast från 740 så kolla lite extra på själva röret där kylarslangen ska fästas, Jocke kan berätta mer.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Japp

Ny kylare levererad idag. Skall väl ta och montera den i veckan. Vädret ser ganska bra ut till helgen ;)

Får hoppas att den här håller lite bättre än den förra.

För er som kör med Volvokylare så är det tydligen ett vanligt problem att det övre slangfästet på kylaren går av (enl Volvo-mekaniker)

Hände mig på hemvägen i lördags. Som tur vad fanns det nog med plast att återmontera slangen och fylla på med ca 2 liter som dränkte både mig och Magnus (SuperSwift) som låg bakom.

Sen var det riktig "fin" körning hem för att det skulle hålla. :D

Om det är fler i Stockholms trakten som vill hänga på nästa helg så går det bra att höra av sig :thumbup:

Woooohhhhhoooooo :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Om det är fler i Stockholms trakten som vill hänga på nästa helg så går det bra att höra av sig  :thumbup:

jo, jag skruvar fast motorn på en träpall tillsammans med låda och bakaxel :thumbup:

Fan alla verkar ha så skoj med sina färdiga bilar, måste bygga måste bygga... ahh måste fylla 18 också, mummel mummel... aaaaaaaaahhhhh! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kallerman,

Det är filmat längst ner på Torö vid ett fiskeläger, efter vi har fikat och ska köra norrut tillbaka igen. Vägarna där var grymma!

Jag en timme mer film från den körningen...

Jag hade tänkt ringa dig och kolla om du skulle med men det var nog när du skulle till Uppsala för någon konbana?

Tror jag såg något om det på rejsa.

Link to comment
Share on other sites

Aha...i lördags alltså. Ja, jag var i uppsala. Tur det för oljereduceringsventilen hängde sig och på allmän väg hade det nog varit betydligt jobbigare att stå och mecka i några timmar...Nu är dock det problemet ur världen. Ska bara ha tid att montera tillbaka instrumenteringen och vänta på nya däck (de jag har är ju tokslut). Jag har beställt A048-or. Ska bli intressant. När jag har dessa, typ nästa helg, kan vi kanske ta en tur om vädret är ok. Jag är "fri" söndag 19:e .

Link to comment
Share on other sites

Det borde ju finnas fler sjuor i Sthlm som kan vara intresserade att ta en lördag/söndags sväng på lite roliga vägar.

Kan vi försöka sprida detta forum eller ta kontakt med dom vi känner. Seven Days eller vad dom heter... är dom för fina för att åka bland LoCost????????

Edited by Zaphod
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...