Jump to content

"Rullande landsväg"


Eddy

Recommended Posts

Jag bor ju i en liten stad, Filipstad Värmlamd. Gissa om jag blev mäkta förvånad när jag upptäckte att det finns ett enmansföretag som gör allt när det gäller trimmning av motorer. Verkstaden har till och med rullande landsväg. Han har komplett utrustning för aff mäta motoreffekten på bilen. Bara köra in på rullarna, spänna fast och sedan tar han ut maximalt av vad som finns "under huven". :thumbup:

Inte är han dyr heller, 1500:- för tre timmar + material som tillkommer, typ munstycken och liknande. Har hört att det är betydligt dyrare på annat håll. Kollade in när han testade en opelmotor byggd i mitten av 90 talet. Han pöockade fram bra många hästar som varit okända för ägaren. ;)

Vore kanske ide´att åka hit några st. med sina sjuor. Ett bra sätt att träffas och få motoröversyn på en och samma gång. Är ni intresserad så kan ni väl höra av er. :wohow:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med dej Eddy...ska man får allt att gå som man vill så måste man nog test att köra rullande landsväg....fast priserna skiljer nog en del....här där jag bor är dom dyrare...

mvh Mats

Edited by bossen
Link to comment
Share on other sites

Ja priserna är rätt höga överlag har vi förstått !

Är så glad att vi bara kan rulla in bilen och spänna fast den.

Att han sedan ägnar 3 tim för 1500 kr och ställer in allt för bästa prestanda är helt otroligt.

På datan ser man alla kurvor och han kan verkligen plocka ut max av en motor!

Jag kan varmt rekomendera denna kille!

Att ev Boka en heldag för 7:or vore kul !

Link to comment
Share on other sites

Jag ska ner till honom och hämta toppen som han trimmar åt oss :wub: kan passa på och kolla om han kan hålla öppet en lördag eller söndag. Passar väl er som jobbar antar jag ;) Hör av mig när jag vet. :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

O.K...det passar oss utmärkt :thumbup: Vi har ingen färdig bil i år heller, men den är på god väg. Väntar på toppen som samma kille håller på att porta. Större ventiler, dubbla fjädrar och en sylvass kam kommer att sätta piff på anrättningen. ;) ass(ursäkta uttrycket, är gammal kock) :icon_oops:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Lite OT... men...

Jag fick ett tips om det lättaste sättet att få ur de sista "hästarna" ur ekipaget!

DET ÄR ATT BANTA ! :(

Gå ner 7 kilo i vikt :whip: det motsvarar 1 hk mer i bilen :wohow: !

Detta måste vara Locost (Lågkost)

Matkostnad sjunker / effekten ökar och det blir mer kvar i kassan att trimma för...En trevlig ekvation!

Jag måste säga att jag snart har ökat med en hk och räknar med att kunna plocka ur 3-4 hk till ;)

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Kom just hem från Klingen (han som bromsar). Hjälpte honom med att bromsa en rallycrossbil med samma trim i toppen som vi kommer att få (satt som barlast på skuffen) :icon_oops: . Den gav 204 hp på 7000 varv, på bakhjulen.

Han trodde att han skulle kunna plocka fram några till :whip: Det låter lovande :thumbup: :wohow: :twisted: .

Eddy

Link to comment
Share on other sites

OT:

Ni spar material i bilen också efersom ni inte behöver bygga så breda bilar heller.... ;)

:D SNART KANSKE MAN KOMMER NER I EN "BOK-BIL" :whistling:

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Det blrv 209 Hp på bakhjulen :D Han bjöd mig på en provrepa. Det blev en trevlig överaskning :wohow: :thumbup: Fick sitta på durken och hålla i mig i störtbågen med all kraft. :wohow:

Har aldrig åkt i en sjua :icon_oops: men med en motor med samma trim måste bli nå´t i "hästväg" :wub:

Man kan dra bort 500 Kg vikt från det vi hade. 200 kg på oss gubbar och ca 300 kg lättare bil. :twisted: Om det ändå vore vår snart så man fick göra premiärturen :thumbup: :wohow:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...