fotograf2 Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 På SFRO hemsida står det Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn). Intyget är ofta svårt eller omöjligt att få! Jag har ingen kat på min honda motor cbr 1100xx från 2003 , hur fungerar det att besikta med den motorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted September 10, 2016 Share Posted September 10, 2016 På SFRO hemsida står det Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn). Intyget är ofta svårt eller omöjligt att få! Jag har ingen kat på min honda motor cbr 1100xx från 2003 , hur fungerar det att besikta med den motorn? Måste vara något nytt, flera här kör utan kat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted September 10, 2016 Share Posted September 10, 2016 Jag besiktigade nu i sommar med R1 utan katalysator och det frågades aldrig om något intyg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted September 10, 2016 Share Posted September 10, 2016 Den texten är för motorbyten i vanliga bilar. Amatörbygda har inga sådana krav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotograf2 Posted September 10, 2016 Author Share Posted September 10, 2016 Ok Det kan vara lite svårt att tyda alla regler på rätt sätt, man ska kanske läsa på lite mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts