Christoffe Posted February 25, 2016 Posted February 25, 2016 Har lite funderingar angående infästningar fram. Jag kör ju mcsorley 400 ram och 740 bakaxel. Kan/ska man fortfarande köra infästninga fram efter boken? Eller hur mäter jag fram nya? Quote
Tabac Posted February 25, 2016 Posted February 25, 2016 Har lite funderingar angående infästningar fram. Jag kör ju mcsorley 400 ram och 740 bakaxel. Kan/ska man fortfarande köra infästninga fram efter boken? Eller hur mäter jag fram nya? Ja nu finns det ju medlemmar här på forumet som har mera kunskaper än mig om detta. Men ett bra utgångsläge är väl att få undre länkarmen att bli parallell med garage-golvet. Undrar om det inte skulle gå att göra fästet för övre länkarm flyttbart. Alltså så att fästet går att flytta i höjdled uppåt och neråt, tills man är klar över var det ska sitta. Eller vad säger Mr. Pac om detta ?? :unsure: Quote
Christoffe Posted February 26, 2016 Author Posted February 26, 2016 Jo så långt är jag med. Formulera mig lite fel kanske. Tänkte mer på bredden på infästningar och infästningar längs ramen :) Quote
Rikard Larsson Posted February 26, 2016 Posted February 26, 2016 Vad har du för framspindlar? Se till att infästningarna är placerade tillräckligt långt bak. Många som har problem med för lite castevinkel och dålig återstyrning. Om du gör dem för breda kan man shimsa med brickor för att ändra castervinkeln. Quote
stuff Posted February 26, 2016 Posted February 26, 2016 Casim brukar ofta rekomenderas vid denna typ av funderingar. Där kan du simulera din hjulupphängning och labba med mått tills du får till de geometrier och egenskaper du önskar Quote
Christoffe Posted February 26, 2016 Author Posted February 26, 2016 Rikard jag tänkt köra med volvo 142. Trodde casim bara hjälpte till med bärarms längd och sånt. Quote
Recommended Posts