Jump to content

Recommended Posts

Det finns åtminstone en något äldre Robin Hood registrerad.

Dock tycker jag du ska kika runt lite på olika kits innan du bestämmer dig. Robin Hood har åtminstone tidigare haft ett tvivelaktigt rykte, det kan ha förbättrats nu....

Kolla också om vänsterstyrda finns eller om du lätt kan konvertera den om så är önskvärt.

Link to comment
Share on other sites

Ja det fins åtminstone en som tidigare var till salu för en fantasisumma 170000 tror jag det var. detta var dock den tidigare modellen. RH har dock en tråkig inställning till utlänningar de säljer nämligen ej till oss :icon_angry: . Du måste fixa en adress i GB för att kunna beställa. Jag har kollat upp och kvalliten är minst sagt skiftande på deras produkter. RH har som du förstår ej några vänsterstyrda bilar. Jag har studerat deras chasie noga och ett par timmar med svetsen så borde det vara löst. Men jag vet ej om detta medför att styrstaget hamnar i förgasaren eller något annat otrevligt.

Om du kan leva med RH bakvagn så tycker jag att du skall kolla in TIGER cat e1 den använder "hela" sierrans bakvagn. Tiger finns att få som vänsterstyrd och den är känd för att vara bra att bygga. Den är dyrare men kvalitén är betydligt högre.

http://www.tigerracing.com/cars/tiger-cat-e1-main.php

Lev väl

Michael Wänström

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Det är inte bara de stora serierna som gör att priserna är låga, grejorna är det absolut billigaste de lyckats hitta. Och se upp med vikten, tex är karossplåtarna av plåt, inte aluinium.

Det fanns en svensk återförsäljare ett tag men det var längesedan.

Link to comment
Share on other sites

Wow set var mycket spontan kritik över Robin Hood. -_-

Nog har jag med hört flera gånger att det är billigt "junk" de slagit ihop,

men denna salvan med spontan kritik gör ju att man blir livrädd för dom.... :ph34r:

kanske med all rätt då iofs. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vissa saker kan man väll tänkas köpa från RH / Lolocost... men aldrig ett helt chassie... Jag ska förmodligen till UK lite senare i år och köpa grejer, kommer bland annat besöka Robin Hood och Lolocost och köpa lite grejer, men inget "bärande" :icon_blink: För de ska tydligen vara sämre än mig på att svetsa :whip:

Edited by Henrik Nilsson
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...