Ingenjören Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 Hej alla glada Kitcarbyggare. Jag har länge följt diskussionerna på detta utmärkta forum för att försöka finna vad som skulle kunna vara ett lämpligt projekt för mig. Nu är jag i alla fall på gång med ett kit från Tiger som kommer att levereras i början av oktober :) . Jag vet att detta kanske inte riktigt är helt locost men jag kommer ändå att försöka skära i kostnaderna så gott det går. Från början hade jag tänkt att göra allt själv men jag kom fram till att tiden inte skulle räcka om den skulle vara färdig före 2027 så kit fick det bli. Nästa projekt kommer helt säkert att bli helt egentillverkat :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 Välkommen i träsket! Hemmabyggt eller kit spelar ingen roll - vi delar ändå samma intresse ;) För några år sedan kollade jag också på Tiger Cat - men nu blir det istället helt hemmabyggt. Visa gärna bilder på kittet när delarna kommer :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 Välkommen! Hadde bestämt mig för att köpa en Tiger men blev tvungen att avakta lite, råkade hitta "boken" och..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 Välkommen ! :prop: Kit eller hemmabygge...spelar ingen roll! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 (edited) Om jag hade pengar skulle jag köpa en Tiger 2100.... 0-100 2,9 sek :blink: Synd att dom bara säljs som färdiga bilar. Men det går ju alltid att skruva isär för att sedan sätta ihop igen :hypocrite: Om man nu hade pengarna.... :icon_angry: Edited August 22, 2004 by Zaphod Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 23, 2004 Share Posted August 23, 2004 (edited) Hej Ingenjören Jag håller på och planerar mitt bygge. Jag skall köpa ett kit men väntar på ett arv för att finasiera detta. Jag har studerat Tiger mycket noga men är orolig för att jag ej skall få platts +100kg :( Var i Sverige finns du och kan man komma och kika på ditt bygge :wohow: Tack på förhand Michael Wänström SJÖVIK bearcat@passagen.se Edited August 23, 2004 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted September 11, 2004 Author Share Posted September 11, 2004 Michael: Ligger själv på 100+ och har själv varit lite orolig över om jag får plats. Provade en bil byggd efter "boken" och den var i minsta laget men denna ska vara ca 1 dm bredare samt lite längre. Har också tittat på en Wesfield som inte var några problem att få plats i även med drygt hundra pannor och 1,82 meter i längd. Sedan kan man inte direkt säga att det är gott om utrymme :D . Inga problem att komma och titta på grejorna när jag kommit en bit på väg... har inte fått leverans ännu men om mindre än tre veckor kommer hela paketet :thumbup: . Bygget kommer sannolikt att finnas i Eskilstuna om garageplats finnes, annars har jag en plats i Örebro hos min sambos föräldrar. Lägger ut bilder när paketet kommer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 11, 2004 Share Posted September 11, 2004 Kanon Michael W SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted November 6, 2004 Author Share Posted November 6, 2004 Åker och hämtar mitt kit nu. Lägger upp lite bilder i eftermiddag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 väntar med spänning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Nu är det kväll...... :whistling: :whistling: /micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Åker och hämtar mitt kit nu. Lägger upp lite bilder i eftermiddag! Låååång Eftermiddag! ;) :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 jösses det är kolsvart ute.... snart natt rent utav... :whistling: :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Ja nu är det verkligen riktigt mörkt :whistling: :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Helmörkt !!! Snart så mörkt att det blir ljust ;) ;) /micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Svart som i en sotareröv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Tja... jag kikar ut genom fönstret just nu .... och där jag bor så är det svart som i röven på en SOMALISK sotare.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Oops! 00.07 Nu är det en ny dag! :whistling: ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Inte lätt att lova nåt i denna församling *asg* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Kanske är den här dagens eftermiddag han menar? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Hehe.. något säger mig att han sitter som en 5-åring på (h)Julafton å packar upp allt med att leende som detta.. ----> :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 (edited) kan undra om han har skrattat färdigt snart och plockat upp digitalkameran?? ;) ---------delad glädje är dubbel glädje---------- :D + :D = :D :D + :D = :D :D :D + :D = :D :D :D :D + :D = o.s.v. Edited November 7, 2004 by Arrowsmith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted November 7, 2004 Author Share Posted November 7, 2004 Hej-hallå! Ja ursäkta att det dröjde. Det regnade förfärligt i Stockholm där vi hämtade bilen och när vi krokade på kärran upptackte vi att vår dragarbil (en BMW) hade specialkontakt för elen till kärran så vi var tvugna att ringa efter en Audikille. Ja nu är bilen hemma... Hela lägenheten är full av kartonger och karossdelar och jag tror inte att någon julafton har slagit känslan att öppna alla dessa kartonger :D . Provar att lägga med en bild på karossen när den står på släpet. Tycker att de svarta skärmarna passar riktigt bra till den i övrigt röda karossen :thumbup: . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Rött +Svart = :wohow: :thumbup: Kommer själv att ha denna kombination! Vad innehöll ditt hela kit, vilken donator kommer du att använda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Tjusigt värre! Grattis till en kul höst! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 ser trevligt ut det där.... man får väl säga som man brukar efter att det varit julstämning (som var på tapeten tidigare som jämförelse) "GOD FORTSÄTTNING" :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Avis ? Jag ???? hmmmm... ser mycket nice ut !! :thumbup: :thumbup: Nu är det bara resten kvar :) /micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Lyllos.... :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 Tommy: Kittet innehåller allt som man behöver bortsett från donatordelar som kommer från en Sierra. Chassie komplett med stötdämåare/fjädrar, karossdelar, framryta med ram, dynor, kablar, bromsrör etc. Allt utom nya slitdelar och motor/drivlina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted April 30, 2006 Author Share Posted April 30, 2006 Äntligen!!!! Helt fantastiskt!!!!! Jag har efter mycket om och men rullat ut bilen ur garaget och gjort mitt första startförsök :) . Fungerade inte först men efter att ha ställt ned tändningen lite så blev det bra. Motorn gick riktigt bra. Nu ska bara växellådan och bakaxeln fyllas med olja och sedan kan jag börja montera karossdelarna. Hoppas kunna rulla runt kvarteret imorgon eller möjligtvis senare i veckan. Det är nära nu!!!!! /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 (edited) kan inte tänka mig att någon märker när du susar runt kvarteret.....med den ljuddämpningen :biglaugh2: vad är det för fabrikat på strålkastarna?? lycka till :racesmile: Edited April 30, 2006 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted May 2, 2006 Author Share Posted May 2, 2006 kan inte tänka mig att någon märker när du susar runt kvarteret.....med den ljuddämpningen :biglaugh2:vad är det för fabrikat på strålkastarna?? lycka till :racesmile: Fabrikatet är "Wipac" och de är levererade av Tiger i England. Priset har jag ingen aning om då de låg med i kittet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 vad är det för fabrikat på strålkastarna?? :racesmile: Strålkastarna är väldigt lika mina Ford 40-tal replikor (7") som jag köpt på en hotrod firma i Eskilstuna. //R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted May 29, 2006 Author Share Posted May 29, 2006 Allt tar lite längre tid än vad man tror (i alla fall för mig) :) Kommer precis in från min allra första provtur :D :D :D !!!!!!! Tyckte att det kändes som om det gick riktigt fort fast jag bara puttrade fram på tvåan. (Ser fram emot att få dra ur den fullt) Om allt går som det ska kommer SFRO2+buller att köras på torsdag samt registreringsbesiktning nästa onsdag i Strängnäs. Tiden är bokad så jag hoppas att jag hinner. Jädrar vad roligt. Får se till att sätta undan mycket pengar till bensin i sommar :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malmsten Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 Vet du hur mycket bredare fälgar som får plats i supercat jämfört med vanliga caten? Vilka färger fanns att välja mellan? Hur tycker du passformen är? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts