Jump to content

Tiger Super Cat


Recommended Posts

Hej alla glada Kitcarbyggare. Jag har länge följt diskussionerna på detta utmärkta forum för att försöka finna vad som skulle kunna vara ett lämpligt projekt för mig. Nu är jag i alla fall på gång med ett kit från Tiger som kommer att levereras i början av oktober :) . Jag vet att detta kanske inte riktigt är helt locost men jag kommer ändå att försöka skära i kostnaderna så gott det går. Från början hade jag tänkt att göra allt själv men jag kom fram till att tiden inte skulle räcka om den skulle vara färdig före 2027 så kit fick det bli. Nästa projekt kommer helt säkert att bli helt egentillverkat :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Välkommen i träsket! Hemmabyggt eller kit spelar ingen roll - vi delar ändå samma intresse ;)

För några år sedan kollade jag också på Tiger Cat - men nu blir det istället helt hemmabyggt. Visa gärna bilder på kittet när delarna kommer :D

Link to comment
Share on other sites

Om jag hade pengar skulle jag köpa en Tiger 2100.... 0-100 2,9 sek :blink:

Synd att dom bara säljs som färdiga bilar. Men det går ju alltid att skruva isär för att sedan sätta ihop igen :hypocrite:

Om man nu hade pengarna.... :icon_angry:

tiger-z100-engine-bay.jpg

Edited by Zaphod
Link to comment
Share on other sites

Hej

Ingenjören

Jag håller på och planerar mitt bygge. Jag skall köpa ett kit men väntar på ett arv för att finasiera detta. Jag har studerat Tiger mycket noga men är orolig för att jag ej skall få platts +100kg :( Var i Sverige finns du och kan man komma och kika på ditt bygge :wohow:

Tack på förhand

Michael Wänström

SJÖVIK

bearcat@passagen.se

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Michael: Ligger själv på 100+ och har själv varit lite orolig över om jag får plats.

Provade en bil byggd efter "boken" och den var i minsta laget men denna ska vara ca 1 dm bredare samt lite längre. Har också tittat på en Wesfield som inte var några problem att få plats i även med drygt hundra pannor och 1,82 meter i längd. Sedan kan man inte direkt säga att det är gott om utrymme :D .

Inga problem att komma och titta på grejorna när jag kommit en bit på väg... har inte fått leverans ännu men om mindre än tre veckor kommer hela paketet :thumbup: .

Bygget kommer sannolikt att finnas i Eskilstuna om garageplats finnes, annars har jag en plats i Örebro hos min sambos föräldrar.

Lägger ut bilder när paketet kommer...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

kan undra om han har skrattat färdigt snart och plockat upp digitalkameran?? ;)

---------delad glädje är dubbel glädje----------

:D + :D =

:D :D + :D =

:D :D :D + :D =

:D :D :D :D + :D =

o.s.v.

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

Hej-hallå!

Ja ursäkta att det dröjde. Det regnade förfärligt i Stockholm där vi hämtade bilen och när vi krokade på kärran upptackte vi att vår dragarbil (en BMW) hade specialkontakt för elen till kärran så vi var tvugna att ringa efter en Audikille. Ja nu är bilen hemma... Hela lägenheten är full av kartonger och karossdelar och jag tror inte att någon julafton har slagit känslan att öppna alla dessa kartonger :D . Provar att lägga med en bild på karossen när den står på släpet. Tycker att de svarta skärmarna passar riktigt bra till den i övrigt röda karossen :thumbup: .

post-6-1099842352.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Äntligen!!!!

Helt fantastiskt!!!!! Jag har efter mycket om och men rullat ut bilen ur garaget och gjort mitt första startförsök :) .

Fungerade inte först men efter att ha ställt ned tändningen lite så blev det bra.

Motorn gick riktigt bra.

Nu ska bara växellådan och bakaxeln fyllas med olja och sedan kan jag börja montera karossdelarna.

Hoppas kunna rulla runt kvarteret imorgon eller möjligtvis senare i veckan.

Det är nära nu!!!!!

/Fredrik

post-233-1146409436.jpg

Link to comment
Share on other sites

kan inte tänka mig att någon märker när du susar runt kvarteret.....med den ljuddämpningen :biglaugh2:

vad är det för fabrikat på strålkastarna??

lycka till

:racesmile:

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

kan inte tänka mig att någon märker när du susar runt kvarteret.....med den ljuddämpningen :biglaugh2:

vad är det för fabrikat på strålkastarna??

lycka till

:racesmile:

Fabrikatet är "Wipac" och de är levererade av Tiger i England.

Priset har jag ingen aning om då de låg med i kittet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Allt tar lite längre tid än vad man tror (i alla fall för mig) :)

Kommer precis in från min allra första provtur :D :D :D !!!!!!!

Tyckte att det kändes som om det gick riktigt fort fast jag bara puttrade fram på tvåan.

(Ser fram emot att få dra ur den fullt)

Om allt går som det ska kommer SFRO2+buller att köras på torsdag samt registreringsbesiktning nästa onsdag i Strängnäs. Tiden är bokad så jag hoppas att jag hinner.

Jädrar vad roligt. Får se till att sätta undan mycket pengar till bensin i sommar :D :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...