Jump to content

Donkervoort


pidde

Recommended Posts

För ett antal år sedan när jag arbetade på försäkringsbolag kom jag i kontakt med en kille som ville försäkra sin Donkervoort. Då visste jag inte var det var, och han förklarade så gott det gick. Sedan dess har detta märke varit min absoluta favorit bland alla seven. Enligt killen kunde man köpa ett ex för ca 100 000. Jag vet inte vilken årsmodell han hade, men om jag hittar en donkervoort för 100´så slår jag till direkt. Fabriken säljer även begagnade bilar men det kostar knappast 100´ Se http://donkervoort.nl och klicka på second hand.

Har någon stött på en Donkervoort i Sverige? Jag skulle verkligen vilja se en live.

Bifogade en trevlig bild också :)

/Peter

post-17-1093131542.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vad jag vet så rullar det en vinröd i Stockholm. Har dock ingen aning om vad ägaren heter eller bor.

Tog en bild på den med min telefon förra sommmaren. Kvaliten är väl sådär men det syns vad det är iallafall :)

post-17-1093163999.jpg

Edited by Zaphod
Link to comment
Share on other sites

Jag har en Teknikens Värld från 1986 med den bilen på framsidan. Den var också till salu i Kalmar 2001 för 135' & såldes också (tydligen till Sthlm).

Jag *tror* det är den enda i Sverige. Pintomotor mm...

B

Link to comment
Share on other sites

Har du tidningen kvar?

Jag skrev:

Jag har en Teknikens Värld

Alltså, ja!

Det var featurereportaget i det numret. Bilen var intagen ny & färdigbyggd & fler skulle tas in...

Sierramotor, T9 & live axle om jag inte minns fel. Det borde vara en 86:a eftersom det var 1986.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...