Jonas Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 (edited) Hur mycket har ni som fått blästrat och lackat era ramar fått betala? Jag har fått pris på 8500-10000:- (antagligen närmre 10000:-) för att få blästrat bort den dåligt sittande pulverlacken och få ramen lackad med våtlack (zink epoxy + grundfärg + "top" färg). Och lösa delar (a-armar, pedaler, bakre navhållare osv.) pulverlackade. (Skulle tro att bortblästring av pulverlacker står för en betydande del av kostnaden) Jag är rätt säker på att dom kommer göra ett bra jobb men priset känns lite saftigt, eller? Någon som har tips på bra blästrare/lackerare med "bra" pris i NV Skåne? Edited August 18, 2015 by Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjonkalicious Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 Finns ett företag utanför asmundtorp som heter guneverken som har gjort jobb åt mig och farsan genom åren. Vi har varit nöjda. Stället ser rätt rörigt och skitigt ut, men resultatet har varit bra. Hur dom är idag kan jag inte svara på. Finns även häljarps industrilack, där jag lämnade in 4 fälgar som jag blev jättenöjd med. Det är nog en 7-8 år sedan, om det är lika bra idag eller om dom gör liknande jobb vet jag ej. Man kan ju kolla med dom iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted August 18, 2015 Author Share Posted August 18, 2015 Tackar, Guneverken verkar ju ha pysslat med bilar för enl deras hemsida, ska kolla hur mycket dom vill ha. Någon som använt Industrilack i Landskrona och är nöjda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 Nu är ju inte Malmö NV-Skåne, men jag fick mitt chassi + bärarmar blästrat och våtlackat av Ahnelövs i Malmö för 3000, vill minnas det var kontant betalning om jag uttrycker mig så. Grymt bra resultat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassen50 Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Har fått en ram och diverse detaljer blästrade och pulverlackerade av Industrilack i Landskrona lite struliga men helt ok resultat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Glanex i Mörarp blästrade och lackade min ram, visserligen för ett antal år sen.... tror jag betalde strax under 3000kr inklusive en burk med 2-komp bättringsfärg (1/2 liter + härdare) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted August 25, 2015 Author Share Posted August 25, 2015 Jag hade gärna använt Glanex, har använt dom tidigare och alltid varit nöjd. Hade det inte varit för priset så hade jag lämnat till dom, 8500-10000:- för samma jobb som andra säger 3000-5000:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted September 2, 2015 Author Share Posted September 2, 2015 Blev Guneverken, väntar med spänning på resultatet :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjonkalicious Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Hur blev resultatet Jonas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted February 15, 2016 Author Share Posted February 15, 2016 Jodå, bra pris och bra resultat. Ingen utställningsfinish, men det hade jag inte förväntat mig heller. Förutsättningarna var inte dom bästa, med befintlig pulverlack som skulle bort osv... När jag hämtat det såg jag att det var väldigt "knottrigt" på vissa delar av chassiet, men dom var väldigt tillmötesgående, jag körde tillbaka det till dom så dom kunde matta ner och lägga på ett lager till. Han svor lite och muttrade om att han inte skulle tagit på sig jobbet från början vid ett par tillfälle, vet inte riktig om det bara tillhörde jargongen eller om han menade det :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts