Jump to content

Skisser på Locost?


s-o

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som har ett par skisser på en relativt ren Locost/Seven/Caterham eller liknande liggande, eller kanske har hittat en länk till någonting sådant på nätet?

Jag hade tänkt börja i helt fel ände med mitt projekt, genom att plocka in en skiss i photoshop och ge den rätt färg/struktur/tillbehör där.

Det är med andra ord inte en ritning jag är ute efter, utan mer en enkel skiss/konturskiss i på bilen i de tre vanliga projektionerna så att jag kan leka mig fram till ett utseende som känns rätt ...

/s-o -- Jo, jag är ny här. Jo, jag fick Boken med posten i dag. Nej, jag har inte tagit i en svets de sista femton åren. Jo, jag tror att det här kommer att bli lärorikt ...

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Är det någon som har ett par skisser på en relativt ren Locost/Seven/Caterham eller liknande liggande, eller kanske har hittat en länk till någonting sådant på nätet?

Jag hade tänkt börja i helt fel ände med mitt projekt, genom att plocka in en skiss i photoshop och ge den rätt färg/struktur/tillbehör där.

Det är med andra ord inte en ritning jag är ute efter, utan mer en enkel skiss/konturskiss i på bilen i de tre vanliga projektionerna så att jag kan leka mig fram till ett utseende som känns rätt ...

/s-o -- Jo, jag är ny här. Jo, jag fick Boken med posten i dag. Nej, jag har inte tagit i en svets de sista femton åren. Jo, jag tror att det här kommer att bli lärorikt ...

Sånna skisser skulle vara bra att ha för att testa olika färgsättningar på.

posta gärna om det är någon som har lämpliga objekt för

dessa ändamålen, vore kanon !

Link to comment
Share on other sites

"Jag hade tänkt börja i helt fel ände med mitt projekt"

Det är nog det rätta sättet att starta, tycker jag. :thumbup:

Och roligt och lärorikt blir det nog också. Mitt sits är ungefär densamma. Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Jag gick ett steg längre och köpte en plastmodell och provade på den. Efter detta ändrade jag uppfattning om färgsättning. jag är på gång och bygga en ny med den troliga färgen. Har du kollat in Luegos sida där kan man välja färg och olika vyer.

Lev väl

Michael Wänström

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

"Jag hade tänkt börja i helt fel ände med mitt projekt"

Det är nog det rätta sättet att starta, tycker jag. :thumbup:

Och roligt och lärorikt blir det nog också. Mitt sits är ungefär densamma. Lycka till!

Tack för det!

Jo, det faller sig liksom naturligt att jag bekymrar mig om formen först -- jag är ju typografi- och layoutmänniska i grunden. Sedan måste jag nog ha någonting att göra under tiden fram till byggstart, för det lär dröja ungefär ett år innan jag kan börja bygga på riktigt.

Link to comment
Share on other sites

Man måste ju ha visioner för att kunna börja bygga, här är min anledning till att jag börja bygga:

ex.jpg

2989.jpg

Så kommer min se ut ;)

Kul! Själv siktar jag just nu mot ungefär den här känslan (fast med lite bättre kontakt med marken :-) :

p51_1.jpg

Lagom polerad aluminium, väl synliga nitar, huvens översida mattsvart osv. Gamla stridsplan från 40- och 50-talen kan vara hur härliga som helst.

Link to comment
Share on other sites

Jag gick ett steg längre och köpte en plastmodell och provade på den. Efter detta ändrade jag uppfattning om färgsättning. jag är på gång och bygga en ny med den troliga färgen. Har du kollat in Luegos sida där kan man välja färg och olika vyer.

Lev väl

Michael Wänström

SJÖVIK

Tack för tipset om Luegos sida. Det borde gå att knycka en del skissmaterial där.

Vad var det som skilde på dina färgplaner före och efter modellbygget? Kombinationerna, proportionerna eller något annat?

Link to comment
Share on other sites

Man måste ju ha visioner för att kunna börja bygga, här är min anledning till att jag börja bygga:

ex.jpg

2989.jpg

Så kommer min se ut ;)

Kul! Själv siktar jag just nu mot ungefär den här känslan (fast med lite bättre kontakt med marken :-) :

p51_1.jpg

Lagom polerad aluminium, väl synliga nitar, huvens översida mattsvart osv. Gamla stridsplan från 40- och 50-talen kan vara hur härliga som helst.

åhhh...en P51 Mustang

det är kärlek det :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Formen är given då jag troligen kommer att bygga en MK. färgen ändrades dock från maronröd med cremefärgad inredning till kassisk grön och gul :thumbup: .

Det som uppfattas som nitar på mussen är ej nitar då nitarna är jämna med plåten då mussen har en laminär profil på vingen och detta medger ej ojämnheter. det som syns är dsuz fästen på motorinklädnanen.

Förlåt är man obotlig flygidiot :twisted: och mesersmitter :wohow: så är man

Lev väl

Michael Wänström

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Formen är given då jag troligen  kommer att bygga en MK. färgen ändrades dock från maronröd med cremefärgad inredning till kassisk grön och gul :thumbup: .

Det brukar vara svårt att göra saker bättre än klassikerna. Oftast finns det ju en orsak att en del modeller och kombinationer överlever längre än andra. Seven-konceptet för en liten lätt busbil verkar ju helt klart vara en sådan överlevare. Gin och tonic en annan :-) [1]

Det som uppfattas som nitar på mussen är ej nitar då nitarna är jämna med plåten då mussen har en laminär profil på vingen och detta medger ej ojämnheter. det som syns är dsuz fästen på motorinklädnanen.

Förlåt är man obotlig flygidiot :twisted:  och mesersmitter  :wohow: så är man

Ah. Man lär sig någonting nytt varje dag. Fortsätt så.

Apropå det. Inte råkar du eller någon annan av herrarna/damerna här ha tips på bra länkar till mer detaljrika bilder på klassiska stridsflygplan? Det borde finnas en del inspiration att hämta där ...

[1] Nej, jag förespråkar inte kombinationen bil/alkohol, annat än för kylvätskan eller eventuellt som drivmedel för bilen ...

Link to comment
Share on other sites

Man måste ju ha visioner för att kunna börja bygga, här är min anledning till att jag börja bygga:

ex.jpg

2989.jpg

Så kommer min se ut ;)

Man blir lite avundsjuk på den killen.

Han har två sjuor, en med svart båge och svarta fälgnav och en med gul båge och gula fälgar. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...