Arrowsmith Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Är det någon som designat och beställt egna kretskort via webtjänst? Jag behöver designa och låta tillverka/etsa egna kretskort och är nyfiken på om någon har en bra firma att rekomendera. Jag har kollat lite på olika programvaror och möjligheterna att maila in designen till kortet som fil. olika firmor har olika möjligheter och eftersom jag inte vill lägga tiden på "fel" filformat så tänkte jag bestämma mej för leverantör först och designa kortet sedan. Någon med erfarenhet som kan delge mej info om rätt leverantör och rätt programvara att välja? Det kommer bli en del jobb och jag vill lägga tiden på rätt saker direkt.... Tack på förhand !! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 Ingen erfarenhet själv, men kolla med folket på svenska elektronikforumet, http://elektronikforumet.com/forum/. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 (edited) Från kina kan du beställa mönsterkort, det förutsätter att du kan ge dem underlag. Det finns några få mönsterkortstillverkare kvar i Sverige. Cogra är en firma som finns i Göteborgstrakten och de kan nog tom hjälpa dig med design.De är snabba på att fixa till mönster. Firman jag jobbar på har köpt av dem vid några tillfällen Edited April 11, 2015 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 11, 2015 Author Share Posted April 11, 2015 Jo, jag har hittat några olika kinesfirmor och prisbilden där är lite olik europeiska alternativ minst sagt. Tack för tipsen än så länge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 (edited) Glömde skriva det att Eagle Cad funkar fint. Jag har dock aldrig själv beställt med underlag från Eagle Cad (dock ritat några kretsscheman i Eagle Cad) En kollega ritar ofta och beställer från kinesiska mönsterkortsleverantörer och då använder han sig av Eagle Cad. Edited April 11, 2015 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 Har sett att en del beställt egna kretskort till Arduino m.fl här http://www.mysensors.org/(kolla forumet) MySensors är för övrigt en mycket användbar sida om man gillar IoT, home automation osv och det finns ju en några här som pillar med Arduinos, RPs's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts