pavve Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 Har blivit biten!! Nu är det dags att starta mitt livs mest spännande projekt! Ett mcsorley 442 med volvo 740 som donator som är inköpt redan. Nu till mitt problem...Kan man svetsa ramen med flusstråd (rörtråd)? Har en Telwin 165 turbo! Eller ska jag hitta en flaska med blandgas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 (edited) Välkommen in i gänget som bilbyggare och det kommer bli ett spännande projekt både för dig och för oss som ivrigt kommer följa din byggtråd. Som svar på frågan: --- Kan man svetsa ramen med flusstråd --- Kan = Ja men gör det inte utan använd vanlig tråd och gas om det skall bli bra. Edited November 9, 2014 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Fixa fram gas. Antingen blandgas eller en ombyggd kolsyresläckare. Jag var inne på att svetsa mitt chassi med flusstråd, men det var 8 år sedan. Här är den diskussionen: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4050&view=findpost&p=41369 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Läs här med :) http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4338&view=findpost&p=44269 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavve Posted November 10, 2014 Author Share Posted November 10, 2014 (edited) Nice! Tack för tipsen! Skaffade mig en ny 5kg kolsyresläckare idag..Men eftersom släckaren har stigrör kom jag på att jag har en massa paintballflaskor för kolsyra utan stigrör. Jag provade regulatorn på dem och tada den passade! Så nu är det svetsning med paintballflaskor som gäller!! :lol: Edited November 10, 2014 by pavve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jens92 Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Jag har fått det omtalat för mig att det går att använda en gammal brandsläckare uppochner för att på så vis bara få ut gas. Har själv ren kolsyra i ombyggda brandsläckare så att de nu saknar stigarör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 11, 2014 Share Posted November 11, 2014 Ja, brandsläckare upp och ner går bra. Men de är ju snyggare och mer praktiskt om man tar bort stigröret och har den rättvänd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavve Posted November 19, 2014 Author Share Posted November 19, 2014 Det slutade med att jag köpte en Esab smachweld 250 istället till min brandsläckare! Jäklar vad den bränner på!! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts