Jump to content

Brytarlöst tändsystem, vilken tändspole ?


Roca

Recommended Posts

Hej

Finns det någon som kan tipsa om vilken Tändspole jag ska ha till ett brytarlöst system.

Har fått tips om Bosch Röda eller Blåa högeffekt, behövs ett exernt motstånd (vilket styrka), men ingen är säker. Motor B23 uppborrad till 96,6. 405 topp, dubbla weber 45'or Tacksam för tips :wacko:/>

Link to comment
Share on other sites

Kan det vara en TSZ-H?

I så fall har du info här. Och ja det verkar som om den skall ha belastningsmotstånd och att det måste vara rätt tändspole: "Deshalb sind auch die Zündspulen der verschiedenen Anlagen nicht untereinander austauschbar!".

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... det här är en svår nöt att knäcka. Det finns en ocean med forumtrådar där folk haft problem med hur de skall koppla ihop systemet men ingen information om vilka artikelnummer som skall till. :(

Det verkar onekligen som att det skall vara en Bosch tändspole till det tändsystemet. Det skall också vara förkopplingsmotstånd. Motståndet skall vara ett 0,4+0,6 ohms motstånd och det skall kopplas enligt nedan.

image3046.jpg

Jag börjar ana att det skall vara en röd bosch spole, men jag har ännu inte fått fram vilket artikelnummer den har. :(

Link to comment
Share on other sites

Om det är en Bosch röd jag ska ha, så har jag Artnr:

Bosch-red-coil röda högeffektständspole artikelnummer: 0 221 119 030

Då ska jag jaga tag på en sån

Tusen tack för hjälpen Pac ! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag hittat ytterligare en indikation. I en säljesannons av ett NOS-kit Bosch TSZ-H för en bubbla är det en Bosch röd spole med: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1322720.

Jag går nog inte längre nu, du får avgöra själv om det räcker för en chansning. Lycka till! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...