Jonas Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 Kunde inte låta bli att köpa dessa baklampor på Swedol: Lite mer personbilstorlek istället för lastbilstorlek som det brukar vara. Blinkers och bak/broms ring är separata så man kunde kombinera om man ville ha blinkers i mitten eller i ringen. Dessutom 40% rabatt för tillfället :-) Märkningen är vad jag kunnat läsa mig till, godkänd: Blinkers: 2a 01 E11 Bak/broms: R-S1 02 E11 Någon som kan bekräfta att denna märkning är godkänd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 Vad bidde det för pris då? Jag skall ha denna typ av lampor bak och har sett att de finns på Swedol (utgående?) men de har varit väl dyra tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 De här tycker jag är schyssta, 95 mm i diameter http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Belysning/Belysning/Baklykta-rund-LED-42225/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted October 10, 2014 Author Share Posted October 10, 2014 750:- Vet inte om dom är utgående (finns med i 2014 katalogen iaf). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 Ser ut att vara samma som S-V-C har (deras UltraBright, ej Hella) http://www.s-v-c.co.uk/category/mix-match-lights/ och jag har denna ring för positionsljus. Posta gärna artikelnummer hos Swedol för andra att lättare hitta. 750 kr, för vad? Inner och yttermodul? Båda sidorna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted October 10, 2014 Author Share Posted October 10, 2014 (edited) Väldigt lika dom på SVC. Art nr för bak/bromsring L38306000 Art nr för blinkers center L38310000 750 bagis för ring + center för båda sidorna. Edited October 10, 2014 by Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted October 11, 2014 Share Posted October 11, 2014 Swedol hade andra nummer. De Jonas listade är tillverkarens. Trodde jag kom ihåg dem men när jag sökte fick jag andra träffar så kan inte skriva ned dem här :( Jag är nästan helt säker på att dessa är identiska med SVC då jag tyckte jag kände igen tillverkarnamnet.. Det är en utgående produkt, därav 40% rabatt. Den butiken jag kollade i hade inte alla delar jag sökte men plockar hem från centrallager åt mig. Yttre ring bromsljus, inre blinker och inre baklampa. De har inte reflexring så måste skaffa det på annat ställe. Har för mig att dessa inte var jättedyra ens om man valde Hella. Sedan måste jag bestämma mig för hur jag skall använda 2 till 55mm lampor då det finns uttag för dem i min kaross. Lutar åt två backlampor. Tyvärr är dessa rätt dyra (även med rabatten). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted October 11, 2014 Share Posted October 11, 2014 Sedan måste jag bestämma mig för hur jag skall använda 2 till 55mm lampor då det finns uttag för dem i min kaross. Lutar åt två backlampor. Tyvärr är dessa rätt dyra (även med rabatten). Det är onekligen ett bra pris. Jag satte en backlampa och ett dimljus, även om det inte krävs så var det snyggast att fylla hålen med något vettigt :) sen kan man sätta i en gurka så får folk undra varför :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted October 11, 2014 Share Posted October 11, 2014 Ja, 40% rabatt på Swedol gav ett förhållandevis bra pris. Hittade reflexerna i den andra butiken i Göteborg (111 kr för paret). Har lurat på din lösning men tänkte att om jag tar två backljus istället för ett dimljus så slipper jag en switch på instrumentbrädan :) Antar att det går att använda backsensorn (om det nu är det den kontakten är till för) på Opellådan?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted October 11, 2014 Share Posted October 11, 2014 Noterade märkningen på Jonas blinkers. Betyder inte 2a att den är enbart vänster? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Antar att det går att använda backsensorn (om det nu är det den kontakten är till för) på Opellådan?! Japp :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted October 13, 2014 Author Share Posted October 13, 2014 (edited) Noterade märkningen på Jonas blinkers. Betyder inte 2a att den är enbart vänster? Puhh, skönt att man inte står med 2 vänster blinkers: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=12206&pid=138976&st=0entry138976 Edited October 13, 2014 by Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts