Mattsson Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Hej Nu är det bara bromsarna kvar att fixa inför slutbesiktningen. Idag var jag ute och gjorde lite bromstest och märkte att mina bakbromsar tar dåligt, jag har nya skivor, nya belägg och systemet är nyss luftat. Jag misstänker att det kan vara för dålig utväxling i kretsen nu har jag en willwood 0.625 fram och original ok från Sierran bak. Någon mer som kör med willwoods huvudcylinder fram som har koll på storken på dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Bromsarna bör alltid gå några mil och slita in sig. Låser de på grus? så brukar det vara ok. Bakbromsarna ska inte kunna låsa före fram för det är farligt. tänk att du bromsar i en böj o bakänden far runt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted September 19, 2014 Author Share Posted September 19, 2014 Frambromsarna låser sig utan problem, får bli en kvällsrunda och se om det löser sig:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts