Jump to content

Lätt att arrangera ett Evenemang


cealm

Recommended Posts

Det är lätt att arrangera något för medlemmarna i LocostSweden Mk. Vilken medlem som helst kan ta en idé vidare till verklighet genom att skriva ner idén och skicka in den till styrelsen. Skulle någon vara osäker hur man gör kontaktar man styrelsen för "lite starthjälp". Är idén bra, dvs får stöd hos styrelsen så har ett nytt projekt sett dagens ljus och kan gå vidare till verklighet. Styrelsen bedömer genomförbarhet, kostnadsstöd / kostnadstäckning mm.

Några exempel på arrangemang som är genomförda senaste åren enligt det "projektorienterade arbetssättet" som metod.

- Kinnekulle 2013 grillkväll

- Kinnekulle 2013 bankörning

- Emmaboda

- Westcoast Motorshow

- Kinnekulle 2014 grillkväll

- Kinnekulle 2014 bankörning

Den som driver respektive projekt är också ansvarig för projektet. Regler och riktlinjer kan vara olika från projekt till projekt. För bankörning har LocostSweden Mk efter en öppen diskussion på forumet under några månader (Länk till tråd ) antagit och faststället "LocostSweden Mk regler for bantraffar". Grundreglerna är "dispositiva" dvs kan ändas av projektens ansvariga.

Min uppmaning till alla inom klubben är att fundera på "vad kan jag göra för klubben"? Svaret är att var och en kan göra mycket för det är lätt att arrangera.

I olika trådar kommer idéer, synpunkter mm fram vad man vill göra. Varför inte ta tag i det och skapa ett arrangemang på de villkor som önskas?

Får idén styrelsens gillande och ok, då blir det verklighet. Lite jobb kanske, och för någon kanske ovant att vara ansvarig för ett projekt.

Det är alltid bra att prova på.

LocostSweden Mk har en bra ekonomisk ställning. Meningen är att medlemmar skall kunna med klubbens kassa och eget arbete ge oss alla upplevelser i form av intressanta, bra och säkra projekt.

Är vi många som känner sig bekväma att driva projekt / arrangemang blir klubbarbetet enklare, arbetsspridningen större mm. Alternativet kan bli att alla tycker någon annan borde göra något men då blir det nog inte så mycket gjort och det som blir gjort uppfattas troligen som "fel gjort". Det är inget bra alternativ.

Slutsats & Summering från mig: --> Gör slag i saken och börja arrangera, det är lätt jag lovar!

Referens

OrdnaenaktivitetinomLocostSweden_zps5c17a963.jpg

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...