svinto Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Hur bör en bur se ut egentligen för att tillochmed SBF skulle kunna tänkas godkänna den? Tänker mest på infästningen i ramen för främre bågen. Och sidorören, behövs dom? Hur högt och hur långt ut ska dom gå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Jag har nyligen byggt en bur på min: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=10004&view=findpost&p=135224 Dimensionera har jag gått på rekommendationer från Finess, infästningarna har jag improviserat och jag tror att dom ska bli godkända av SFRO. Sidorören har jag satt dit där jag tyckte att det såg bra ut och för att få lite sidokrockskydd som ju annars är rätt obefintligt. Kanske inte så mycket hjälp för dig, men det var så jag tänkte :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted June 6, 2014 Author Share Posted June 6, 2014 Såhär blev det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleiper Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Snyggt svante, ser att det är fler än jag som brukar ta hjälp av dom där bröderna :) :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted June 6, 2014 Author Share Posted June 6, 2014 Kanonkillar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Vackert! Ungefär samma stuk som jag gjorde på min :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts