Jump to content

Det börjar närma sig..


Recommended Posts

En bild till på instrumentbrädan.

Jag tycker Vaz Lada:s instrument är helt ok, dessutom stämmer mätaren med v-låda från Fiat.

Elsystemet börjar snart bli klart (det blir några meter kabel)

/micke

post-6-1091774851.jpg

Link to comment
Share on other sites

En bild till på instrumentbrädan.

Jag tycker Vaz Lada:s instrument är helt ok, dessutom stämmer mätaren med v-låda från Fiat.

Elsystemet börjar snart bli klart (det blir några meter kabel)

/micke

Jag håller med, helt ok instrument. :) Coola fälgar också! :thumbup:

Att det passar med Ladainstrument till Fiatlåda kan bero på att Ladan är en kopia av Fiat 124 :)

Link to comment
Share on other sites

Lite bilder på hur bygger fortskrider.

Fick på mina Yoko igår ....

/micke

Ja det ser ut som om du kan göra en provrepa innan hösten...eller? Vi började med bottenplåten i dag så det rör sig här oxå. Men Micke det är bara att gratta dig till dina framgångar :thumbup:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

åhå! Här börjar det likna en bil! (okey det gjorde det nog för länge sen ;) )

Själv så jobbade man på ganska hårt, innan Micke (som bygger med mig) pajjade sågbladet, så nu kan jag inte kapa de sista rören :icon_angry: '

men men, får i alla fall mina GAZ dämpare nästa vecka :wohow:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Idag klockan 18:30 gick motorn igång !!!!!!! Öppna headers så det hördes.

Tyvärr rann all växellådsolja ut p.g.a att lådan var sprucken. :icon_angry: Har haft den liggandes i 3,5 år och fyllde på ny olja förra veckan men näör jag r ullade ut vagnen ur garaget så gick det åt h-e.

Men söndagen kommer att räddas då motor och låda måste ur igen. Hoppas fixa en låda nästa veckan. :icon_bach:

/micke

post-6-1094934962.jpg

Link to comment
Share on other sites

Idag klockan 18:30 gick motorn igång !!!!!!! Öppna headers så det hördes.

Tyvärr rann all växellådsolja ut p.g.a att lådan var sprucken.  :icon_angry:  Har haft den liggandes i 3,5 år och fyllde på ny olja förra veckan men näör jag r ullade ut vagnen ur garaget så gick det åt h-e.

Men söndagen kommer att räddas då motor och låda måste ur igen. Hoppas fixa en låda nästa veckan. :icon_bach:

/micke

Nog är det väl för j-vligt, :icon_sorry: efter så mycket jobb och så stora förväntningar :icon_angry: Jag beklagar verkligen, hoppas det fixar sig med den nya lådan :thumbup: Lycka till.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Hur F*n gick det där till ??

Bankade du lådan i backen när du rullade ur garaget då eller??

:huh:  :huh:  :huh:  :huh:

Om du fyllde på olja förra veckan så  antar jag att den var hel då

eftersom den inte rann ut då.

vad hände??

Den måste ha varit spräckt innan och det inifrån. Från initierade källor har jag förstått att resultatet kan bli som detta om man lägger i backen utan att bilen har stannat riktigt. Men som sagt jag tycker den borde ha läckt tidigare :wacko: . Jag skall disikera lådan så får jag se om jag kommer på något, jag återkommer.

/micke

Link to comment
Share on other sites

Idag klockan 18:30 gick motorn igång !!!!!!! Öppna headers så det hördes.

Tyvärr rann all växellådsolja ut p.g.a att lådan var sprucken.  :icon_angry:  Har haft den liggandes i 3,5 år och fyllde på ny olja förra veckan men näör jag r ullade ut vagnen ur garaget så gick det åt h-e.

Men söndagen kommer att räddas då motor och låda måste ur igen. Hoppas fixa en låda nästa veckan. :icon_bach:

/micke

Det ser ju ut att vara sprickanvisningar ovanför skadan åxå, och i så fall är dom gammla enligt mitt sätt att se. :icon_blink: Det är väl gammalt "skit" i dem som det ser ut. (ursäkta uttrycket :icon_sorry: )

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Mutter !!!! (glömde bilden innan)

/micke

habba habba !!

kom den i kläm mellan ett drev och lådans hus eller ??

Exaktemente !!!

Tur att det inte hände när man var ute och körde !!

Nu är det bara resten kvar att göra :D

/micke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...