Frena Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Hej, Håller på att koppla ihopa bränslesystemet men står i valet och kvalet vilket som blir bäst. På Holley bränsleregulatorn finns det två utgångar med adapters som ger AN8-gänga. En till varje förgasare med andra ord, dubbla Weber 45or har jag. Frågan är vad som blir bäst och mest prisvärt när man sedan skall gå över till förgasarna. AN8 adapter till vanlig slang med slangklämma finns, men då blir slangen för grov för banjoanslutningarna på förgasarna. Ser dessutom tråkigt ut att gå över till gummislang när man kört stålomspunnet hela vägen. Finns färdiga kopplingar med 90 gr böj, banjo och anslutning för AN8 i andra änden. Smidigt, men dessa kostar typ 40 pund styck. Har då funderat på följande två lösningar. Ena är enligt följande. Tar bort original banjobult och ersätter med en M12 till AN8 adapter. I AN8 gängan skruvar man sedan i följande vinkel. Går detta tror ni? Tänkte mest på hur det ser ut i förgasaren, om det går att skruva i adaptern. Andra alternativet är en banjo till AN8 enligt följande. Behålla original banjobult borde då funka. Kan hända det blir lite trångt och att det inte får plats. Vad tror ni? Hur har ni andra gjort? Tacksam för idéer och tankar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 AN8 verkar onödigt grovt är det inte bättre med AN6 adaptrar i regulatorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 Jo det är också en lösning, men har så mkt AN8 prylar. Sitter 3/8 till AN8 adapter på båda utgångarna till regulatorn, visst, kan byta dem o gå över till AN6 o sedan vanlig slang, men i princip samma pengar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 Följdfråga förresten, är det idioti att gå över till vanlig gummislang efter regulatorn, isf blir nog ändå Gerhards lösning rätt billig. I min värld borde trycket vara betydligt lägre efter regulatorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 trycket innan reglatorn beror på vad du har för pump, till förgasarna bör du ha 0,25-0,30 bar. Så där är trycket rätt lågt. Enklast är väl att fixa några nipplar till vanlig slang som passar i regulatorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 Jag kör på ditt förslag Gerhard. Var helt insnurrad på AN8, ibland är det bra med åsikter utifrån :) Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Idag kom tomten med ett litet paket, nu skall mina Weber 45or få både tillräckligt med soppa och ren soppa :)/> Helgen räddad :)/> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.