Marcus C Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hallå gott folk! Upptäckte igår att jag har ett litet radellt glapp i utgående axel på min typ 9 låda även när axeln är istucken. (jag har inte mätt upp glappet, men det är klart kännbart..) Kardanen är ny och kommer ifrån northwestern propshafts. Lådan har bara snurrat ca 10000 mil. Jag har en knut direkt efter lådan så kardanen har inget stödlager vilket gör att rörelsen radiellt kan bli ganska stor.. Mina frågor är då följande: Är ett litet glapp acceptabelt överhuvudtaget? Tror ni att lager på utgående axel kan vara slut. (borde inte vara det efter bara 10000 mil) Eller är det den splinesade istickshylsan som inte håller måtten? (borde ju inte vara så, northwestern har ju gjort ganska många tror jag) Är det någon här som har bytt utgående lager, är det besvärligt? MVH Marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Det är väl en bussning i huset och lite glapp brukar de vara men om du kunde mäta det så vore det bra. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus C Posted April 7, 2014 Author Share Posted April 7, 2014 Tack för svaret! Jag ska bara låna en mätklocka så får jag se hur stort glappet är! Marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts